Re: Bästa kommentaren
"Många som spelar ägnar sig ju inte heller åt det typiska nördrollspelandet/pojkrumsrollspelandet heller längre, utan åt något som är mer vuxet, filosofiskt och utvecklande"
Och serietidningar kan behandla de tyngsta ämnena som finns, men det är fortfarande serietidningar.
Det som stör mig är inte främst vad han sagt, utan det faktum att jag är helt säker på att det är efterkontruktioner. Lixom: Vi vet ju alla att den där killen, med all sannolikhet, inte började spela rollspel "vuxet, filosofiskt och utvecklande", utan som en lek. Allt annat filosofiskt nonsens är ju efterkonstruktioner för att rättfärdiga det faktum att han fortfarande leker en slags cowboys och indianer.
Och att världen är ett rollspel tycker jag är missvisande. På en höjd simulerar rollspel verkliga förhållanden, på samma sätt som serietidningar kan göra det, eller varför inte att leka med dockor. Verkligheten är dock inte detsamma som form av rollspel, serietidningsplot eller dockspel, och att försöka klämma ihop det på det viset visar ju bara att man skäms över vad man egentligen ägnar sin tid åt: Ett sällskapsspel.
/Mask - som dessutom störde sig på det fnoskoga språkbruket i argumentationen