Slit och släng
Baron Münchausen är ett utmärkt exempel på ett spel som uppfyller mina kriterier. Där gör man något helt annat än evighetsäventyrar.
/tobias
Nja, det jag vill se är rollspel som är mer fokuserade på att lösa en uppgift bra, och fokuserade på någon annan berättarstruktur än den evigt pågående kampanjen. Det behöver inte innebära att man bara spelar dem en gång - det är bara vad jag tror kommer hända då jag misstänker att de flesta faktiskt vill spela evighetskampanjer och återvänder till dem efter att ha testat något annat. Bara för att spelet har ett tydligt fokus behöver det inte vara någon slit-och-släng-vara. Det är ju inte så att folk inte vill se Terror på Elm Street bara för att de sett Halloween, trots att berättelsernas struktur är densamma. Skillnaden skulle bli att man antagligen spelade det med nya rollpersoner nästa gång, eftersom de första rollpersonernas historia är färdigberättad.Det du föreslår är alltså slit-och-släng-rollspel.. Är jag helt ute och cyklar?
Baron Münchausen är ett utmärkt exempel på ett spel som uppfyller mina kriterier. Där gör man något helt annat än evighetsäventyrar.
/tobias