Jag har precis kommit hem från att ha sett Van Helsing. Eftersom jag inte orkar skriva en ordentlig recension och jag inte minns allt så kommer jag spalta upp det så gott som jag kan, i god Quan'talis-stil.
Doktor Frankenstein spelas av samma tjomme som spelar den stenkorkade smygbögen i Stiff Upper Lips. Det ger vissa underliga associationer till "It's alive!".
Van Helsing har blivit yngre sedan Peter Cushing spelade honom. Han har glömt att raka sig också.
Mr Hyde citerar Quasimodo med skottsk accent och äter cigarrer.
Draculas accent låter som en parodi på Londo Mollari.
Har alla accenter i den här filmen?
Under Vaticanen finns det svärdssmedsimamer och alkemibuddhistmunkar.
Q fanns redan 1888.
Van Helsing har ingen accent. Men alla andra.
Draculas brudar har stilettklackar och har till uppgift att stå och göra dramatiska poser i bakgrunden.
Draculas barn ser ut som huvudpersonerna i Gremins II.
Comic Relief-killen får ligga med en tjej men inte det får inte hjälten.
Omotiverat våld mot en ko!
Dracula assisteras av transylvanska jawas och grådvärgar.
Om man låter hästar springa fritt kommer de välja att hoppa över raviner.
Sidekicken kan inte bestämma sig om han blivit prästvigd eller inte.
När den första draculabäbisen dök upp skrek kvinnorna i biografen och kastade sig runt sina pojkvänners halsar. Förutom Camilla som bara skrattade rått och högt. Jag tror det betyder något.
Nu spelar Dracula över igen.
Ingen i Transylvanien lider av svindel. Ingen. Det gäller även ditresta.
Sidekicken använder diagram och ett slags 1800tals Powerpoint för att förklara saker.
Blondinen på raden framför börjar blänga surt på Camilla och mig för vårat gapflabbande.
Byter ingen kläder i den här filmen?
Läderkorsetter bärs utanpå blusen.
Pumphagelgevär år 1888?
Automatarmborst?
Det här är ju en Bondfilm fast med monster.
Killen bredvid mig börjar lukta lite som magsyra.
Men... men.... Vlad Tepes för fan!
Igor har en cattleprod.
I Transylvanien är vädret mysko. Regn och snö om vartannat utan märkbara effekter.
Jaworna kommer tydligen från Norge. "Dwergi", liksom.
När Van Helsing säger "It's only just starting" önskar publiken att det led mot slutet.
Rörande scen mellan sidekicken och Frankensteins monster:
Monster: "Rädda mig!"
Sidekick: "Men du ska ju dö!"
Monster: "Men jag vill leva!"
Sidekick: "Jaha."
Den maffigaste musiken i hela filmen hörs när Van Helsing... går längst på en trottoar och inget händer. Det känns som att lira Carmina Burana i en korvkiosk.
Har Mullor tränat Van Helsing?
Den tårdrypande slutscenen framkallar gapflabb och hånflin inte bara från mig och min flickvän utan även en majoritet bland publiken.
På tunnelbanan hem var det en kille som berättade att hans väska såg töntig ut. Det gjorde den.
Så, det borde ge en bild av filmen. Seriöst, håll er undan. Hyr den på video när den kommer om ni gillar att skratta åt riktiga kalkonrullar eller förolämpa manusförfattare.
Detta är ett riktigt bottennapp, alla skratt till trots.
Storuggla, vi gick gratis
Doktor Frankenstein spelas av samma tjomme som spelar den stenkorkade smygbögen i Stiff Upper Lips. Det ger vissa underliga associationer till "It's alive!".
Van Helsing har blivit yngre sedan Peter Cushing spelade honom. Han har glömt att raka sig också.
Mr Hyde citerar Quasimodo med skottsk accent och äter cigarrer.
Draculas accent låter som en parodi på Londo Mollari.
Har alla accenter i den här filmen?
Under Vaticanen finns det svärdssmedsimamer och alkemibuddhistmunkar.
Q fanns redan 1888.
Van Helsing har ingen accent. Men alla andra.
Draculas brudar har stilettklackar och har till uppgift att stå och göra dramatiska poser i bakgrunden.
Draculas barn ser ut som huvudpersonerna i Gremins II.
Comic Relief-killen får ligga med en tjej men inte det får inte hjälten.
Omotiverat våld mot en ko!
Dracula assisteras av transylvanska jawas och grådvärgar.
Om man låter hästar springa fritt kommer de välja att hoppa över raviner.
Sidekicken kan inte bestämma sig om han blivit prästvigd eller inte.
När den första draculabäbisen dök upp skrek kvinnorna i biografen och kastade sig runt sina pojkvänners halsar. Förutom Camilla som bara skrattade rått och högt. Jag tror det betyder något.
Nu spelar Dracula över igen.
Ingen i Transylvanien lider av svindel. Ingen. Det gäller även ditresta.
Sidekicken använder diagram och ett slags 1800tals Powerpoint för att förklara saker.
Blondinen på raden framför börjar blänga surt på Camilla och mig för vårat gapflabbande.
Byter ingen kläder i den här filmen?
Läderkorsetter bärs utanpå blusen.
Pumphagelgevär år 1888?
Automatarmborst?
Det här är ju en Bondfilm fast med monster.
Killen bredvid mig börjar lukta lite som magsyra.
Men... men.... Vlad Tepes för fan!
Igor har en cattleprod.
I Transylvanien är vädret mysko. Regn och snö om vartannat utan märkbara effekter.
Jaworna kommer tydligen från Norge. "Dwergi", liksom.
När Van Helsing säger "It's only just starting" önskar publiken att det led mot slutet.
Rörande scen mellan sidekicken och Frankensteins monster:
Monster: "Rädda mig!"
Sidekick: "Men du ska ju dö!"
Monster: "Men jag vill leva!"
Sidekick: "Jaha."
Den maffigaste musiken i hela filmen hörs när Van Helsing... går längst på en trottoar och inget händer. Det känns som att lira Carmina Burana i en korvkiosk.
Har Mullor tränat Van Helsing?
Den tårdrypande slutscenen framkallar gapflabb och hånflin inte bara från mig och min flickvän utan även en majoritet bland publiken.
På tunnelbanan hem var det en kille som berättade att hans väska såg töntig ut. Det gjorde den.
Så, det borde ge en bild av filmen. Seriöst, håll er undan. Hyr den på video när den kommer om ni gillar att skratta åt riktiga kalkonrullar eller förolämpa manusförfattare.
Detta är ett riktigt bottennapp, alla skratt till trots.
Storuggla, vi gick gratis