Gillar den beskrivningen skarpt, blev genast sugen att läsa mer. Ska söka forumet och googla lite på det (vet att du ganska nyligen skrev om initiativsystemet..).Krille said:Blå Himmel är Sagan om Ringen 1918.
Skulle man kunna beskriva det såhär:Han said:Regelsystemet Matiné stödjer en spelledarstil som bland annat ger actionfyllda strider via spelarnas påhittighet.
Jag föredrar visserligen memepunk, men ok. Det borde absolut finnas!krank said:"Mempunk" vet jag inte om det finns som ord, men det borde finnas. Kusin till biopunken, liksom.
Den är egentligen helt klockren om det inte vore för att med "Drakar och Demoner" kommer också en förväntning om hur systemet ska fungera och hur man ska skriva äventyr till det. Tyvärr, annars utklassade du mig med hästlängder vad gäller edgighet.Genesis said:Skulle man kunna beskriva det såhär:Han said:Regelsystemet Matiné stödjer en spelledarstil som bland annat ger actionfyllda strider via spelarnas påhittighet.
"Matiné är som Drakar och Demoner, om Drakar och Demoner vore en äventyrsfilm med Errol Flynn i huvudrollen."
?
/Han som tyckte att Hans sammanfattning var torr och tråkig.
På engelska kanske, men det heter bara "mem" på svenska =)Måns said:Jag föredrar visserligen memepunk, men ok. Det borde absolut finnas!
Är det där ens en mening?Hopp, hunger, plikt, sex, droger, brott, förtvivlan, girighet, skam, våld, törst, ansvar, sorg - Revolver.
...men... skulle man inte spela sig själv?Supergänget är superhjältar som de var innan de fick ångest, började knarka