Nekromanti Sammanfatta ditt spel i en mening

Genesis

Ni dés ni maître
Jag börjar:

Utpost är ett Star Trek där Kapten Kirk ligger med Uhura, Spock planerar att ta över skeppet och Scotty är en våldsam alkoholist.

Din tur.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Wolframfästet är en Shakespeare-pjäs om världens undergång, med lasersvärd och en Stargate Atlantis-stad.

Arfert

Facit
Saga är som om allt medeltidsmänniskan trodde på fanns på riktigt... och att de hade sett gamla versionen Ivanhoe och Errol Flynns Robin Hood.

Christoffer

It's all pig.
Best Days of Our Lives är svarat på frågan: vad händer när den där stora killen, som alla var rädda för på högstadiet, står i vägen för dina drömmar?

Rickard

Urverk speldesign
Regelsystemet Matiné stödjer en spelledarstil som bland annat ger actionfyllda strider via spelarnas påhittighet.

/Han som tänkte skriva något i stil med "för er som tröttnat på traditionella ping-pong-strider" men ville inte fokusera alltför mycket på att det endast går att strida i systemet

android_iv

Warrior
Lyra IV, vilket baseras på Harry Martinssons epos Aniara, söker att (i såväl stil som spelmekanik) utforska ämnena ensamhet, isolation, degeneration och samhällsbyggnad.

Fast faktum är att det inte är ett spel. Snarare ett koncept som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av. Och eftersom jag för tillfället saknar spelgrupp etc. så känns det mer troligt att försöka skapa en novell/bok/multimedia-konstverk av skiten än ett rollspel. Men om det blir ett spel så blir det vad jag skrev ovan.

android_iv

Warrior
Krille said:
Blå Himmel är Sagan om Ringen 1918.
Gillar den beskrivningen skarpt, blev genast sugen att läsa mer. Ska söka forumet och googla lite på det (vet att du ganska nyligen skrev om initiativsystemet..).

Genesis

Ni dés ni maître
Han said:
Regelsystemet Matiné stödjer en spelledarstil som bland annat ger actionfyllda strider via spelarnas påhittighet.
Skulle man kunna beskriva det såhär:

"Matiné är som Drakar och Demoner, om Drakar och Demoner vore en äventyrsfilm med Errol Flynn i huvudrollen."

?

/Han som tyckte att Hans sammanfattning var torr och tråkig.

krank

Går ondskans ärenden
Evolutionens barn är klassisk SF-samhällskritik plus mempunk iklätt en modern dräkt av slimmad animeaction i en utopisk stad som täcker hela världen.

"Mempunk" vet jag inte om det finns som ord, men det borde finnas. Kusin till biopunken, liksom.

Mogger

Hipsteranka
krank said:
"Mempunk" vet jag inte om det finns som ord, men det borde finnas. Kusin till biopunken, liksom.
Jag föredrar visserligen memepunk, men ok. Det borde absolut finnas!

Rickard

Urverk speldesign
Genesis said:
Han said:
Skulle man kunna beskriva det såhär:

"Matiné är som Drakar och Demoner, om Drakar och Demoner vore en äventyrsfilm med Errol Flynn i huvudrollen."

?

/Han som tyckte att Hans sammanfattning var torr och tråkig.
Den är egentligen helt klockren om det inte vore för att med "Drakar och Demoner" kommer också en förväntning om hur systemet ska fungera och hur man ska skriva äventyr till det. Tyvärr, annars utklassade du mig med hästlängder vad gäller edgighet.

/Han som tyvärr ÄR torr och tråkig

krank

Går ondskans ärenden
Måns said:
Jag föredrar visserligen memepunk, men ok. Det borde absolut finnas!
På engelska kanske, men det heter bara "mem" på svenska =)

EB är nog mempunk, i varje fall. Eller är tänkt att vara det. Visst kan man se det som cyberpunk, men eftersom jag är ganska ointresserad av man-machine-interfaces och detaljerna kring vad det är att vara människa och att den cybertech som finns med är visuell flair så...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Supergänget

Supergänget är superhjältar som de var innan de fick ångest, började knarka och blev tecknade av Rob Liefield.

/tobias

xpanthom

Veteran
Airtha visar den enkla bonden varför mörkrädsla och gudsfruktan finns till och varför det egentligen vore bäst att bara stanna hemma.

Mogger

Hipsteranka
Hopp, hunger, plikt, sex, droger, brott, förtvivlan, girighet, skam, våld, törst, ansvar, sorg - Revolver.

rjonas

Hero
I Pulp Quest spelar du rollen som hjälte, hjälpare, härold eller mentor.

Rising

Vila i frid
Re: Supergänget

Supergänget är superhjältar som de var innan de fick ångest, började knarka
...men... skulle man inte spela sig själv?

Jag måste ha gjort fel i sådana fall :gremsmirk:

(brukar faktiskt hitta på andra karaktärer, eftersom jag och mina polare snarare skulle bli The Boys-superhjältar än riktiga supergänget-rollpersoner)