Nekromanti Sammanslagning, sist på bollen?

Nässe

Myrmidon
Har den där stora sammanslagningen av gammalt och nytt skett redan; har jag missat det? Alltså där man skulle få tillbaka sina förlorade exp. Vissa har så jä-ävla många xp, medan jag är kvar på mina futtiga 300-någonting. Vore ju fett att kunna levla upp till gamla nivåer.

anth

Vetefan
När vi slår samman kommer vi också byta forumsplattform från vBulletin5 till vBulletin4.

Eftersom vi är kvar i det buggiga vB5 så har sammanslagningen inte skett ännu. :)

Nässe

Myrmidon
anth;n217410 said:
När vi slår samman kommer vi också byta forumsplattform från vBulletin5 till vBulletin4.

Eftersom vi är kvar i det buggiga vB5 så har sammanslagningen inte skett ännu. :)
Tack!

Dimfrost

Special Circumstances
De som har fått gamla XP (eller inlägg är det väl) är folk som admins har manuellt ändrat värdet på, kan tilläggas (om jag inte har missförstått något).

Vicotnik

Den onde
Staff member
Dimfrost;n217478 said:
De som har fått gamla XP (eller inlägg är det väl) är folk som admins har manuellt ändrat värdet på, kan tilläggas (om jag inte har missförstått något).
Det stämmer. Det är endast några få som det gjorts på och det gjordes i början när vi gick över till vb5. I nuläget är det inget som vi gör.
När migreringen sker så kommer en omräkning göras och alla bör då få det korrekta värdet på antalet inlägg de gjort.

anth

Vetefan
Konrad Konvalj;n219666 said:
Jag vill ha XP
Jag tror det kan bli svårt.

Det gamla xp-systemet på oldforum byggde på antalet inlägg och hur länge man varit reggad.

På den nuvarande plattformen vB5 har vi istället "rykte" (de orange plupparna under ens namn) som i sin tur beror på hur många "gilla" man fått.

Den nya plattformen vB4 har ett liknande (men inte samma) system med "gilla" och "rykte".

Det går liksom inte att slå ihop antalet inlägg från gamla forumet med antalet gilla från nuvarande forumet för de är helt olika saker.
Det går inte ens att flytta över gilla/rykte från nuvarande vB5 till nya vB4 för de är också olika.

Det hindrar inte att vi försöker hitta en lösning som är så rättvis som möjligt.
På det nya forumet vB4 bygger ens rykte på ett värde. Plupparna under ens namn är bara ett sätt att grafiskt visa värdet. Det borde gå att att visa värdet direkt istället för pluppar och kalla det för XP - men det är inget jag vågar lova och det är tyvärr inte prioriterat idag.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
anth;n219672 said:
Det hindrar inte att vi försöker hitta en lösning som är så rättvis som möjligt.
Fuck rättvisa. Det där är inte en viktig siffra ändå.

Jag är nöjd om inlägg och PM flyttas över.

Eller, mer exakt, jag är nöjd om vi lämnar vB5. Även om det innebär att börja om på ny kula igen.

Konrad Konvalj

Myrmidon
anth;n219672 said:
Jag tror det kan bli svårt.

Det gamla xp-systemet på oldforum byggde på antalet inlägg och hur länge man varit reggad.

På den nuvarande plattformen vB5 har vi istället "rykte" (de orange plupparna under ens namn) som i sin tur beror på hur många "gilla" man fått.

Den nya plattformen vB4 har ett liknande (men inte samma) system med "gilla" och "rykte".

Det går liksom inte att slå ihop antalet inlägg från gamla forumet med antalet gilla från nuvarande forumet för de är helt olika saker.
Det går inte ens att flytta över gilla/rykte från nuvarande vB5 till nya vB4 för de är också olika.

På det nya forumet vB4 bygger ens rykte på ett värde. Plupparna under ens namn är bara ett sätt att grafiskt visa värdet. Det borde gå att att visa värdet direkt istället för pluppar och kalla det för XP - men det är inget jag vågar lova och det är tyvärr inte prioriterat idag.
Jag kan gå med på att alla tidigare inlägg slås ihop med de fåtal jag skramlat ihop på vB5 forat. Mitt rykte däremot, det kan sänkas till ett negativt värde. Antal hangarounds som gillar mig kan och trycker på gilla för min skull kan också få ett negativt värde. Det viktiga är antalet inlägg för om jag sammanför alla inlägg kan jag gå förbi Vimes och det är viktigt för mig.

Nu kanske Vimes har råkat ut för ett återfall och är tillbaka här? Det har jag inte hunnit kollat upp sedan mitt återvändande från exilen. Om han fortfarande hänger på rollspel.se och hippigaemobradspel.com så är det nog alles lugnt.

Vimes

Sillkung
Har du fler inlägg än jag, Kånkel? Kanske. Men jag har fler likes, retweets, shares och amazed fans som skriker utanför mitt fönster varje morgon. Folk kommer liksom förbi mig på gatan å bah "Vaaaaaaaaaajms, aj löööv ju, snälla kan du signera det här utskriva foruminlägget där du skriver assmarta och coola saker". Å "När kommer din bok om varulvsspelsteori?" å "Får jag känna på ditt hår och dina magmuskler?" och så vidare.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes;n219734 said:
Har du fler inlägg än jag, Kånkel? Kanske. Men jag har fler likes, retweets, shares och amazed fans som skriker utanför mitt fönster varje morgon. Folk kommer liksom förbi mig på gatan å bah "Vaaaaaaaaaajms, aj löööv ju, snälla kan du signera det här utskriva foruminlägget där du skriver assmarta och coola saker". Å "När kommer din bok om varulvsspelsteori?" å "Får jag känna på ditt hår och dina magmuskler?" och så vidare.

Ha. Du har ju återfallit utav bara den ser jag nu. Varför? Du hatar ju rollspel. Du är bara här för att få likes, retweets och bygga på din fanskara.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
anth;n219672 said:
Det byggdes även på antalet artiklar man skrev till Joomla-systemet, antalet scenarion man lade upp på sidan och så vidare. Saker som idag inte längre är en del av Rollspel.nu.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Arbetet fortgår. Det är en hel del script som skrivs för att göra migreringen, och de jobbas på nu. Har ingen tidsram för tillfället.

/M

Konrad Konvalj

Myrmidon
Noterar att både jag och Vimes har 5 likes på våra senaste inlägg i den här tråden. Inte för att kapa tråden men..

Den stora skillnaden ligger i att Vimes törstar efter likes och jag efter episkt rollspelande så jag kommer så klart att vara en bra pöbelman och ge honom en tumme upp och gilla hans inlägg så att han får 6 likes. Det kommer i en att bygga upp en större tröskel för honom att dumpa wurrnu igen, och tillslut kommer han så klart posta ett inlägg om hur man bär ett tvåhandssvärd på ryggen. Dock bara för att få likes inte för att han gillar rollspel.

Sapient

Swashbuckler
Nu har jag nog sparat mig länge nog för att dra skämtet jag kom på när jag såg tråden första gången...

Va, ska det nya och det gamla forumet slås samman???

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Sapient;n222608 said:
Nu har jag nog sparat mig länge nog för att dra skämtet jag kom på när jag såg tråden första gången...

Va, ska det nya och det gamla forumet slås samman???
A long time in the future, on a web server far away ... The Forum Awakens!

Asså, det kommer nog att ta ett tag det är sjukt komplicerat. Som att göra hjärnkirurgi eller som att köra Eon by the book.

(I kid, I kid! ... i alla fall om hjärnkirurgin)

/M