Nekromanti Sandstorm

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Sandstorm
Från Fantasy Faktory kommer ett efter katastrofen-spel i samma anda som datorspelen Fallout.

INNEHÅLL
Förord.
1. Skapa en Rollperson
2. Primära Färdigheter
3. Speciella färdigheter
4. Hur du använder dig av färdigheterna
5. Yrken, Stridsrundor och din rollpersons längd
6. Utrustning, vapen och fordon
7. Historien
8. Raser
9. Städerna
10. Erfarenhets poäng
11. Hur du höjer dina vapen färdigheters FV
12. Träff tabell och KP tabell
13. Att åter få hälsa
14. Lexikon
15. Olika fo... (25216 fler tecken)

Gå till artikeln

Goronth

Veteran
väldigt bra gjord. men liknar dock D&D (drakar och demoner) ganska mycket.
men helt klart svin bra gjort. gillar ditt sätt att tänka på.
MvH //Goronth

Isletbranch

Veteran
År 2080 23 juli: Domedagen.
År 7013 15 jan: människorna kryper ut ur sina gömmställen och upptäcker att jorden är en enda stor sand hög.
Jag måste bara säga att det är ett rejält hopp, hur överlevde människan det där en gaziljon konserver?

G

Guest

Guest
Var är humorn?
Det är det och perks och traits man kör Fallout för.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Sandstorm [OT]

Om du förkortar Drakar och Demoner till DoD så pratar du samma språk som de flesta andra här inne. :) Vi reserverar vanligen D&D till det engelskspråkiga spelet Dungeons & Dragons.

omgitburns

Veteran
det ser ut som ett väldigt roligt rollspel. men jag har en fråga kan man vinna det eller kör man bara i evigheter?

Rising

Vila i frid
Hur missade jag den här pärlan?

Det här var ju alldeles lysande!

Precis ett sånt spel som gör mig glad och sugen på att spela.

Förordet är något av det charmigaste jag någonsin läst, alla namnen är skithårda, och det vimlar av saker som får mig att skratta och bli glad (Yrkesbeskrivningen för en "Storm hunter" är exempelvis bara "Samma sak som Prisjägare bara att du är en aning mer blodtörstig", och beskrivningen för ett hölster är "Du borde ha denna, för hur snyggt vore det ifall du sprang runt med puffran i byxfickan".) Det är ju hur ägigt som helst.

Vapenlistan är också rolig. Att såga av ett pumphagelgevär kostar exempelvis 500 spänn och ökar vapnets skada. Jag vet dock inte riktigt varför man ska ha så många vapen, för spelet är så dödligt att man dör på två träffar av nästa vilka vapen som helst. Om man inte har en väst på sig, eftersom de absorberar sjukt höga siffror.

Nå, det här var inspirerande läsning som gjorde mig glad. Jag kan inte fatta att jag missade det här när det ursprungligen postades, för det är precis sånt här som jag vill läsa.

Så.. Om Johan Samuelsson kommer tillbaka hit någon gång - kanske för att han googlar på sitt namn eller whatever - så skall han ha kudos för Sandstorm.

Over and out.

omgitburns

Veteran
det är väldigt bra och kul. Ett sätt att göra det helt komplett är att sätta in lite uppdrag och skriva lite om städerna i denna värld.