Nekromanti Saningen måste fram!!

G

Guest

Guest
Jag märkte att min tråd på DoD forumet blev låst anledningen är dock oklar, men moderatorer behöver ju inte förklara varför dom låser trådar, så då är det bara upp till mig att gisa, jag antar att man låste den för den var på fel forum, och för att visa vilken hjälp sam mäniska jag är flytar jag på den åt er/images/icons/kiss.gif ...

Krille hävdar att jag blev varnad ett fler tal gånger det stämer inte, jag ändrade på min signatur varje gång Dante tyckte att det var fel på den.

Det hela började med att, jag gjorde ett skämt på ett citat från en Vampier sesion som balade ur () det var då en Malkavian som försökte få igång sina Dominate krafter. (Dominate är en vapyr förmåga som går att gemföra med "kontrolera person") Dock var han inte till räckligt bra på den så han kunde bara säga ett ord. Så då skulle han få en tjänare tror jag att utföra en sexuell tjänst åt honom, då genom att: Knäpa med fingrarna och pecka på skrevet och sen säga SUG!!. Jag skrev då i min signatur "Doedinan peckar mot sit skrev och knäper med fingrarna, - SUG!!" och hade den sidnaturen i flera veckor. Men så en vacker dag fick jag ett privat medelande från

Dante där det stod: '"Ändra din profil ...
Från: Dante
Mottagit: 2001-11-07 08:55
Du hajar vad jag menar.

/Dante"

Jag skickade då till baks ett medelande som sa något i stil med att jag inte alls "hajade" vad han menade och bad honom förklara sig och om det möjligt viss var signaturen han var ute efter, jag kommer faktiskt inte i hår ricktigt vad jag skrev exakt ord för ord.

Då fick jag:

"Re: Signaturen ...
Mottagit: 2001-11-08 11:35
... som du har är onödigt stötande. Jag skulle vilja att du ändrade den."

"Så jag ändrade den då till Doedeinan peckar mot sitt skrev och knäpper med fingrarna -XXX!!"

Då tänkte jag nu måste han bli nöjd, men icke:

"Nu har jag ändrat din signatur ...

Mottagit: 2001-11-11 18:02
Du får gärna ändra den igen, men välj då något mindre stötande.

/Dante"

Ja ha tänkte jag han är en sån där känslig kille (inte för att jag tycker sämre om känsliga mäniskor) jag får helt enkelt ta bort allt obsent så då skrev jag i min signatur " Doedinan peckar mot sit XXXX och knäper med fingrarna, -XXX!!" Sen hade Dante lämnat i min signatur ruta "Edit Dante whas here!:" och det såg jag inte först. Nu var allt frid och fröjd tänkte jag, det var det också i några dagar tills:

"Nu har jag raderat din signatur IGEN!

Jag förstår att du tycker att det är roligt att provocera, men det enda du kommer att uppnå, om du inte skärper dig, är att bli bannad från rollspel.nu!

Tredje gången gillt ...

/Dante"

Ja ha då undrade jag varför han hade gjort det, för det var ju inget provoserande i den, jag menar "doedinan peckar mot sitt XXXXX och knäper med fingrarna, XXX!!" kunde ju vara vad som hälst, tex "Doedinan peckar mot sitt rollspel och knäpper med fingrarna. BRA!!" eller vad som hälst ingen behövde bli ledsen, jag skall dock säga i saningens namn att jag facktiskt inte syftade på nåt annat en vad som stod där, men andra kunde lägga in vad dom ville i X, så det var väl ingen som kunde bli ledsen för det, detta skrev jag till dante eller i varje fall så var det andemeningen i mitt medelande till honom när jag fick svaret:

"Re: Här går vi igen?
Mottagit: 2001-12-12 08:08
Det är faktiskt inte upp till dig att avgöra vad som passar sig eller inte på rollspel.nu. Det är upp till moderatorer och administratorer.

Jag har flera gånger bett dig ändra din signatur. JAG har ändrat din signatur när inget hänt.

När du åter lägger in SAMMA signatur (låt vara med minimala ändringar) säger jag förstås till igen.

Det ska väl inte vara så svårt att följa en enkel uppmaning.

Varför jag pratar om att banna dig? Varningar har uppenbarligen ingen effekt, så det finns egentligen bara en sak att hota med: Att banna dig.

Om du envisas med att medvetet provocera trots mina varningar kommer jag att rekommendera administratorerna att banna dig.

/Dante"

Ja ha tänkte jag och då byte jag medelande helt till, Edit Dante whas here! "doedinan hoppar runt i en ring och slår sig själv i huvet" - Alla har blivit galna!!

Det var tydligen okej och det hade jag i flera veckor ända fram tills för några dagar sedan då man hade gåt in och ändrat i min signaur igen utan att skriva varför man hade gjort det eller eller ens skriva att man hade gjort det. Nu började jag bli uppricktigt förbanad, för man hade gåt in på mina privata del och hålit på och ändra utan att säga till så då byte jag till: "Edit Dante whas here: Jag tycker *piiiiiip* och jag skulle vilja till lägga *piiiiiip*, så det så" nåt sånt var det iaf.

Och så skickade jag ett medelande till Dante där jag sa att han skulle låta min profil vara, nu när den inte var provoserande för någon utom mig själv då fick jag samtidigt:

Ursäkta ...
Mottagit: 2002-02-07 08:59
Jag läste ett av dina inlägg och upptäckte att min ändring »Edit: Dante was here» låg kvar under din nya signatur.

Jag tog för givet att detta var ett misstag och raderade det.

Även om det inte var ett misstag vill jag, om jag ska vara ärlig, inte att du har mitt användarnamn i din signatur. Det var urprungligen tänkt som en påminnelse om att du, trots upprepade tillsägelser, envetet vägrade att ta bort din »kuksugarsignatur» och att jag därför gjorde det åt dig.

/Dante

Och:

Jättekul signatur hörru! ...
Mottagit: 2002-02-07 09:07
Ta, som jag sa tidigare, bort mitt användarnamn från din signatur.

Tack på förhand.

/Dante

VA i helvete det finns väl fler somheter Dante en han, skrev jag då, och om det kändes bätre för honom så syftade jag inte på honom, då fick jag:

Kan du inte bara låta bli att tjafsa ...
Mottagit: 2002-02-08 15:24
... och ta bort mitt användarnamn ur din signatur? Ska det vara så jävla svårt att följa en enkel uppmaning?

Efter att ha konsulterat övriga moderatorer konstaterade jag att fler än jag tycker att det finns fog för en avstängning.

Detta är alltså en officiell varning! Ändra signaturen som jag bett dig och ge fan i att provocera! Annars återstår bara avstängning (eftersom uppmaningar inte tycks bita på dig).

Jag får ett meddelande när du läser detta. Om du inte följt min uppmaning när meddelandet når mig får du söka dig till andra rollspelsfora.

/Dante

Då skrev jag till baks ett medelande vars ande mening var, om ni banar mig för en sån sak kan ni dra åt helvete.

Så allt det här om att jag skulle ha gjort enligt Krille är alltså ljug, inte helt ovarnligt från hans håll att han bänder på saningen ....

Och nu ser jag att Elder Girov har dragit upp det här, helt enligt vad vi trode så har dom låst tråden, sjukt, jag tycker dom missbrukar sina moderator poster å det grövste och jag upp manar alla att söka sig till nåt nytt forum för att idla, tyvär så finns det inget annat som duger, men jag vet att för eller senare kommer detta forum vara tömt på annat en fjortisar(inget illa ment till fjortisarna).

Så där har ni det

Med lämpliga hälsningar
Sebasian Berggren, kassör ofrällse

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
På restaurangen Rollspel punkt nu ...

... är alla välkomna, så länge de respekterar det rökförbud som ägarna bestämt ska gälla för alla matgästers trevnad.

En matgäst kommer in och suger på en fet cigarr. En av restaurangens servitörer skyndar till och påpekar rökförbudet och ber gästen släcka sin cigarr.

Gästen släcker sin cigarr men tänder istället en cigarill. Servitören påpekar att rökförbudet gäller även cigariller.

Matgästen släcker – motvilligt och under protest – sin cigarill för att istället tända en cigarett. Servitören påpekar att förbudet gäller alla sorters rökverk och att om gästen inte kan respektera det får han uppsöka en annan restaurang.

Gästen blir upprörd, kallar rökförbudet för idioti, frågar om servitören inte är riktigt klok, och hävdar att han minsann inte tänker vare sig släcka cigaretten eller gå någon annan stans.

Servitören ser ingen annan råd än att – efter att ha konsulterat några andra servitörer – avhysa den rökande matgästen.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nu är det såhär.

I vårat samhälle finns det tre grupper. De som följer lagar och bestämmelser och respekterar dem, de som tänjer på alla gränser men aldrig bryter mot några regler och sist, bråkstakarna som inte gör annat än att ifrågasätta och bryta mot de bestämmelser som finns.

Jag och många andra tycker att moderatorerna gör ett jättebra jobb. Vad jag vet är det dessutom frivilligt och utan lön så ingen kan ju tvinga dem. De flesta ser man inloggade här hela dagarna i ända för att "hålla koll". Det gör att i alla fall jag tror, att de vet vad de gör.

Att lämna den här sidan kommer jag aldrig göra. Framförallt inte om uppmaningen kommer från någon som inte kan lyda uppmaningar själv.

I mina tidiga dagar här hade jag en stötande signatur. (tänker inte ta upp vad det var) Då fick jag ett vänligt meddelande av Azagtoth där han bad mig ändra signatur. SJÄLVKLART ändrade jag min signatur med en gång. Jag förstod vad han menade och mer var det inte med det.

Gillar du inte den här sidan, så kan du lämna den illa kvickt, för ingen har någonsin tvingat dig att vara här.

Jag står på moderatorernas sida för jag vet att jag inte kan göra ett bättre jobb själv, eftersom det de gör är snubb på perfekt trots att vissa låsningar är (vad jag kan se) obefogade så gör det inget för de hade säkert en anledning.

Jag tror dock inte det var för din signatur som de bannar dig, utan för din förmåga att vara motstridig och vägrar lyda uppmaningar.

DiCif3r

Veteran
Inget elakt menat Doedinan eller Dante...

Men jag tycker ni verkar vara nästan lika goda kolsupare båda två:
Doedinan kanske ska tänka på att respektera Moderatorernas önskningar lite mer och inte tjafsa så mycket.
Dante kanske har överreagerar.

Nu vet jag juh bara vad jag läs på forumet men jag vet inte men är nog inte ensam om att ni troligen inte kommer mycket längre i denna meningsskillnad och att det börjar bli lite tjatigt med allt tjafs.

Det är iaf vad jag tycker och tror.

Elder Girov

Swordsman
"Jag tror dock inte det var för din signatur som de bannar dig, utan för din förmåga att vara motstridig och vägrar lyda uppmaningar"

Självklart, det är ju enda sättet. Jag vet, vi dödar alla som inte håller med oss, då slipper vi ju dem för alltid! För övrigt, varför ska man bannas för att man är "motstridig"? Vad menar du med "motstridig"? Varför skall man bannas för att man inte lyder uppmaningar? En uppmaning är en sak, en order är en helt annan. Som jag ser det är "uppmaning", i detta fall, bara en försköning av moderatorernas agerande och beslut, kort sagt ett jävla sätt.

Elder Girov

Swordsman
Re: På restaurangen Rollspel punkt nu ...

Fin liknelse, men aningen missvisande och ytterst subjektiv.

Ponera istället följande: matgästen kommer in med en ciggarett, varpå kyparen ber honom släcka den.

Gästen släcker sin ciggarett och lägger istället in en snus.

Tyvärr är kyparen, och hans kollegor, rabiata anti-nikotinister. Detta leder snabbt till att gästen blir utkastad. Lite närmare sanningen, ja? /images/icons/wink.gif

Dessutom, Dante, du störde dig till sist på att ditt användarnamn användes i signaturen? Varför? Eftersom du redan medgett att du ändrat Doedinans signatur, så kan du väl lika gärna stå för det och ta det hela med en klackspark?

Hade det varit OK om signaturen var omgärdad med citationstecken?

Är det någon annan än du som stört sig på Doedinans signatur så pass mycket att det känts viktigt att klaga på den? T.ex. Krille tyckte ju att den var "jefligt" smaklös och så, men har han någonsin klagat öppet, eller privat, på den? Någon annan?

Till sist, jag tror att du bryr dig för mycket om vad som skrivs och tycks på dessa forum. Sluta med det om du vill behålla förståndet intakt. Bara ett tips, men du kan ju börja övningen i likgiltighet med att ignorera det. /images/icons/smile.gif

Elder Girov

Swordsman
Hehe, jag var tvungen att läsa om det innan jag skrev något, det är ju så roligt. Dante, med följe av kollegor och brown-noses, talar hela tiden om "uppmaningar".

"Varningar har uppenbarligen ingen effekt, så det finns egentligen bara en sak att hota med: Att banna dig." <--Dante

Här handlar det inte om uppmaningar, utan om "varningar" och "hot". Vad var det Krille sa om PuL och olagligheter? Kan en respektabel sida verkligen ha moderatorer som hotar användarna? /images/icons/shocked.gif

Jag måste dock medge att det tog ett tag innan Dante lackade ur totalt, alltid något, men som sagt (i inlägg nedan), varför ens bry sig?

Netfeed

Swashbuckler
liten fråga...

går det bra att ta med citat från Dante - författaren?
då använder man ju ditt användar namn också...
moment 22 där va?

Dante

Staff member
HELA sanningen i såfall (långt) ...

Eftersom Doedinan valt att utelämna sina meddelanden till mig i ovanstående inlägg postar jag här hela historien. Röda stycken är mina meddelanden och blåa är Doedinans.

2001-11-07 läser jag detta inlägg och upptäcker att Doedinans signatur lyder: »*Doedinan knäper med fingrarna och pekar mot sitt kön* SUG!!»

Jag postar då detta inlägg:

Ändra din signatur annars gör jag det åt dig. Förpubertal underlivshumor klarar vi oss utan på detta forum.

Senare samma förmiddag skickar jag följande privata meddelande till Doedinan som komplement till ovanstående inlägg (lite otydligt, det medger jag):

Ändra din profil … Du hajar vad jag menar.

2001-11-08 får jag följande artiga meddelande tillbaka:

Nej tyvär, jag förstår inte vad du menar, dante. men du får gärna förklara så skal jag göra mitt bästaför att vara till hjälp.

Min förklaring blir:

Signaturen som du har är onödigt stötande. Jag skulle vilja att du ändrade den.

2001-11-09 får jag veta:

Den är ju rolig ju! Om jag tar bort "SUG" blir det bra då?

Jag svarar:

Jag skulle helst se att du ändrar signaturen HELT.

Doedinans signatur lyder nu: »*Doedinan knäper med fingrarna och pekar mot sitt kön* XXX!!». Han hann dock inte posta några inlägg med den signaturen.

2001-11-11 ändrar jag nämligen Doedinans signatur till »Edit: Dante was here!» (kan beskådas i detta inlägg) och skickar följande meddelande:

Nu har jag ändrat din signatur ... Du får gärna ändra den igen, men välj då något mindre stötande.

En månad senare (2001-12-11) ser jag i detta inlägg att Doedinan ändrat sin signatur till: »*Doedinan knäper med fingarna och peckar på sitt xxxx i en enda smidig rörelse.* xxx!! Edit: Dante was here!».

Jag ändrar återigen signaturen till: »Edit: Dante was here!» och skickar följande:

Nu har jag raderat din signatur IGEN!

Jag förstår att du tycker att det är roligt att provocera, men det enda du kommer att uppnå, om du inte skärper dig, är att bli bannad från rollspel.nu!

Tredje gången gillt ...

Svaret från Doedinan lyder:

Men det är ju inget som är stötande! Det är ju bara idoti det här vad syslar ni med? Jag anser inte att den är stötande utan bara lustig ...

Vad liger det stötande, och varför börjar du prata om att bana mig, är du inte vid sunda vätskor?

Mitt svar:

Det är faktiskt inte upp till dig att avgöra vad som passar sig eller inte på rollspel.nu. Det är upp till moderatorer och administratorer.

Jag har flera gånger bett dig ändra din signatur. JAG har ändrat din signatur när inget hänt.

När du åter lägger in SAMMA signatur (låt vara med minimala ändringar) säger jag förstås till igen.

Det ska väl inte vara så svårt att följa en enkel uppmaning.

Varför jag pratar om att banna dig? Varningar har uppenbarligen ingen effekt, så det finns egentligen bara en sak att hota med: Att banna dig.

Om du envisas med att medvetet provocera trots mina varningar kommer jag att rekommendera administratorerna att banna dig.

Doedinan svarar:

Jag tror att ni alla är galna :gremwink: Men okej da jag byter ....

Signaturen lyder nu: »Doedinan hoppar runt i en ring och slår sig själv i huvudet. "alla har blivit galna" Edit: Dante was here!» (se detta inlägg).

Jag upptäcker att Doedinan glömt att ta bort »Edit: Dante was here!» och gör det således själv så att signaturen blir: »Doedinan hoppar runt i en ring och slår sig själv i huvudet. "alla har blivit galna"» (se detta inlägg).

Två månader senare (2002-02-06) läser jag detta inlägg och ser att Doedinans signatur är: »Doedinan hoppar runt i en ring och slår sig själv i huvudet. "alla har blivit galna" Edit: Dante was here!». Jag har dock glömt att jag redan ändrat detta en gång och tror således än en gång att Doedinan glömt kvar min ändring. Jag tar bort »Edit: Dante was here!» så att signaturen återigen lyder: »Doedinan hoppar runt i en ring och slår sig själv i huvudet. "alla har blivit galna"» (se detta inlägg).

Detta föranleder Doedinan att skicka följande meddelande:

Host, harkel ursäkta mig ....men är det du som går in och ändrar på min signatur, ifal det är du: *pekar med hela handen* SLUTA med det, snälla söta rara du med socker på toppen ....

Följande dag (2002-02-07) skickar jag till svar:

Ursäkta ... Jag läste ett av dina inlägg och upptäckte att min ändring »Edit: Dante was here» låg kvar under din nya signatur.

Jag tog för givet att detta var ett misstag och raderade det.

Även om det inte var ett misstag vill jag, om jag ska vara ärlig, inte att du har mitt användarnamn i din signatur. Det var urprungligen tänkt som en påminnelse om att du, trots upprepade tillsägelser, envetet vägrade att ta bort din »kuksugarsignatur» och att jag därför gjorde det åt dig.

I detta inlägg upptäcker jag att Doedinan ändrat sin signatur till: »Edit: Dante was here! Jag tycker att *piiiipp* också skulle jag vilja säga *piiiiip*, så där har ni det.»

Jag anser att signaturen kan tolkas som om jag varit inne och censurerat Doedinans inlägg (d.v.s. att jag skulle ha lagt in pipen) och skickar följande meddelande:

Jättekul signatur hörru! ... Ta, som jag sa tidigare, bort mitt användarnamn från din signatur.

Tack på förhand.

Doedinans svar blir:

Men skluta nu, jag syftar inte på dig, så ge upp!

Jag tröttnar på den obstinate Doedinan och postar delar av ovanstående korrespondens på moderatorforumet för att se vad andra moderatorer har att säga om saken. Sedan sänder jag Doedinan följande meddelande:

Kan du inte bara låta bli att tjafsa ... och ta bort mitt användarnamn ur din signatur? Ska det vara så jävla svårt att följa en enkel uppmaning?

Efter att ha konsulterat övriga moderatorer konstaterade jag att fler än jag tycker att det finns fog för en avstängning.

Detta är alltså en officiell varning! Ändra signaturen som jag bett dig och ge fan i att provocera! Annars återstår bara avstängning (eftersom uppmaningar inte tycks bita på dig).

Jag får ett meddelande när du läser detta. Om du inte följt min uppmaning när meddelandet når mig får du söka dig till andra rollspelsfora.

Doedinan svarar:

"... och ta bort mitt användarnamn ur din signatur? Ska det vara så jävla svårt att följa en enkel uppmaning?"

Nej det är inte så svårt, men jag ser ingen anledning att göra det, bara för att du säger det.

"Efter att ha konsulterat övriga moderatorer konstaterade jag att fler än jag tycker att det finns fog för en avstängning."

Mmm, va fint, bäst att konsultera med dina vänner, nej ska ni stänga av mig bara för att det står Dante i min signatur?!

"Detta är alltså en officiell varning! Ändra signaturen som jag bett dig och ge fan i att provocera! Annars återstår bara avstängning (eftersom uppmaningar inte tycks bita på dig)."

Vadå oficel varning, om det skulle vara det så skulle du inte skicka medelandet privat, du vet inte vad du talar om ...

"Jag får ett meddelande när du läser detta. Om du inte följt min uppmaning när meddelandet når mig får du söka dig till andra rollspelsfora."

Varför skulle jag göra det, jag trivs här.

Jag stänger då av Doedinan från forumen.

Dante

Staff member
Litet svar ...

Självfallet är jag inte den ende att kallas Dante.

Att ha »Edit: Dante was here! Jag tycker att *piiiipp* också skulle jag vilja säga *piiiiip*, så där har ni det.» som signatur, så det ser ut som om jag varit inne och censurerat alla inlägg är dock en provokation jag inte kommer att överse med.

userfriendly

Warrior
Det roligaste på länge ...

Det är inte varje dag dylika trådar dyker upp, på forumet till
rollspel.nu. Doedinans envishet är anmärkningsvärd, men
Dantes är skrattretande. Visst var den första signaturen
osmaklig, men man behöver väl inte gå till överdrift? Varför inte
försöka glömma saken, helt & hållet?

Krille

Super Moderator
Re: På restaurangen Rollspel punkt nu ...

"Tyvärr är kyparen, och hans kollegor, rabiata anti-nikotinister. Detta leder snabbt till att gästen blir utkastad. Lite närmare sanningen, ja?"

Snarare: "Tyvärr är kyparen och kollegor också jefligt trötta på alla snusar som skräpar bakom elementet och alla de snusar som snusarna kastar upp i taket."

Jag anser inte att liknelsen är missvisande. Snarare är den dead on. Regeln "var trevlig och visa hänsyn" gäller snusare som rökare som icke-rökare. Kan de inte följa den regeln så är det bara att pallra sig från restaurangen.

"T.ex. Krille tyckte ju att den var "jefligt" smaklös och så, men har han någonsin klagat öppet, eller privat, på den? Någon annan?"

Tja, jag, Gardener, Sereg, Magnus Seter, Azagthoth och en kasse andra moderatorer och redaktörer har benat igenom ämnet ett antal gånger privat. Jag uppmärksammades på den i ett privat brev från en användare som tog illa vid sig.

"Sluta med det om du vill behålla förståndet intakt. Bara ett tips, men du kan ju börja övningen i likgiltighet med att ignorera det."

"The price of freedom is eternal vigilance."

Att släppa igenom allt på forumet tror jag inte är en bra lösning. Jag har varit på alldeles för många forum och motsvarande utan moderering, och utan undantag så har de ballat ur. Bara det faktum att det finns en regel som säger "var trevlig" och några personer som övervakar allt så att regeln efterlevs gör underverk för forum. Däremot, om folk är otrevliga utan att övervakarna gör något åt saken, då spårar det ut blixtsnabbt.

För skojs skull, kolla in den här artikeln på DN.

Krille

Super Moderator
"Vad var det Krille sa om PuL och olagligheter? Kan en respektabel sida verkligen ha moderatorer som hotar användarna?"

Huruvida du vill kalla "hot om avstängning som straff för att ha brutit mot regler som man har förbundit sig att följa" för ett brottsligt hot som faller under rubriken "Olaga hot" i brottsbalken överlämnar jag åt din advokat.

Själv är jag av åsikten att Doedinan fick en hel räcka med chanser att bättra på sig och sitt uppträdande. Han vägrade, och fick ta konsekvenserna. Rökarliknelsen på restaurangen är helt enkelt klockren.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag tycker egentligen att svar är överrflödiga men det hindrar inte mig. *sarkasm*

Okej, uppmaning kanske är fel ord. Läs varning istället då. Det gjorde visst inte din vän utan fortsatte dumdristigt att ligga på ovansidan av det "förbjudna". Det tyckte inte Dante om och bad honom ändra och så fortsatte det så tills det inte fanns annat att göra. Är det svårt att lyda de som har hand om ett ställe. Skulle du välta gravstenar bara för att kyrkogårdsvaktmästaren säger att du inte får?

DiCif3r

Veteran
Kan ni inte bara sluta tjafsa (lång)

"You will cooperate with the State for the good of the State, and your own survival. You will be returned to society a productive citizen if you cooperate."
-->>
Vad har detta med att vara trevlig att göra? Låter inte som ett visdoms ord utan snarare som en order, visst regler håller jag med om att det måste finnas annars ballar det verkligen ur men jag tycker att denna "lilla" tråd har blåsts upp av båda sidor lite väl mycket...
Eftersom moderatorerna inte kommer att erkänna att de gjort något fel vilket inga moderatorer gör typ (finns undantag) och de som är emot moderatorerna inte kommer att ge sig även om de har fel, för även de som inte är moderatorer har ofta problem att erkänna sina felsteg, så varför låter ni bara inte byegones be byegones så att säga, ingen vinner juh i denna tråd, det blir bara en massasa tjafs mellan moderatorer och användare, och mellan användarna sins emellan.
Det enda som detta kan resultera i är att folk blir mer irriterade för att denna tråd tar upp så mycket onödigt skit och det blir tristare att vara inne här på forumet, jag tycker redan att det har gått för långt, detta är juh löjligt, var lite mer vuxna allihop säger jag.. Det leder bara till att vissa blir förbannade och säger en massa skit saker (moderatorer eller inte) sedan svarar den andra sidan tbax och tillslut kickar moderatorerna alla de blir minsta irriterade på, användarna börjar hacka mer för de anser att det är fel, fler blir kickade, osv. osv. sedan blir det men massa annat skit med folk som ska hämnas och bara vill sabba i forumet och försöker hacka sig in eller likande bara för att sabba och det hela slutar med att forumet kollapsar och läggs ner för ett tjafs om inget speciellt allvarligt utan bara folk som inte kan agera som någorlunda vuxna personer.

Jag ansåg när jag för hittaa detta forum att det var ett av de bästa angånende rollspel som finns på nätet idag, men snälla, låt inte det sabbas för en skitgrej som inte är viktig..

Jag menar inte att moderatorerna ensama ska släppa detta jag tycker att alla andra ska gör det oxå eftersom ingen vinner på detta..

Jag håller mig neutral i detta då jag anser att båda överreagerat och gjort fel till vis del men kan ändå förstå bådas anledning till deras agerande.

Men om alla tar varandra i hand och säger förlåt, sedan är det glömt, så enkelt är det faktiskt.
Ingen kan juh påstå att detta var så allvarligt i början, det är bara en skit grej som blåsts upp och ballat ur..

DiCif3r

Veteran
Re: HELA sanningen i såfall (långt) ...

Jag tyckte inte att det var så stor skillnad från Doedinan's version (har dock inte lusläst båda sida vid sida så jag kan ha missat nått).

Doedinan gjorde fel i vissa saker men du kan juh inte säga att du själv agerade felfritt eller?
Jag anser iaf att man som Moderator kan vara lite trevligare iaf första gången man ber någon ändra signaturen och istället för:
"Jag postar då detta inlägg:

[color:red]Ändra din signatur annars gör jag det åt dig. Förpubertal underlivshumor klarar vi oss utan på detta forum.</font color=red>

Senare samma förmiddag skickar jag följande privata meddelande till Doedinan som komplement till ovanstående inlägg (lite otydligt, det medger jag):

[color:red]Ändra din profil … Du hajar vad jag menar.</font color=red>"

Kan man väl skriva nått i still med:

Hejsan Doedinan,
Vi som är moderatorer här på forum.rollspel.nu skulle vilja be dig ändra din signatur då vissa kan finna den stötande i dess natur, vi vore mycket tacksamma om du kunde göra detta så snart som möjligt.
MvH Dante - Moderator på http://forum.rollspel.nu/

Det är iaf mer likt det jag skulle vänta mig av en moderator lika så som jag skriver då jag ber folk göra nått som jag vill även om jag är en moderator eller inte.

Även om jag tycker att det var lite extremt att stänga av Doedinan så är det ju ni moderatorer som bestämmer här, men jag skulle vilja på peka att ert ansvar kräver tålamod och balans, jag anser för övrigt att ni gör ett väldigt bra jobb men att ni har låtit detta växa sig lite förstort.
Det börja som en peditess och vart ska det sluta?

Och Doedinan, du borde veta lite bättre än att tjafsa med en moderator, även om jag förstår hur du tänker så kunde du bara lagt av när som och det hade löst problemet..

Jag föreslår iaf en "kiss and make up" version på detta, tjafset kommer inte komma någonstans och gör bara folk irriterade och tar upp en massa onödig plats.

Gå coh leta stavfel, särskrivningar och grammatikfel istället för att sitta här och kasta sten på varandra i detta glashus.

duvan

Warrior
Re: Finns inget att tjafsa om

hela debatten är onödig tycker jag. Det här forumet har väl inget samhällsansvar heller, om man inte klarar av att följa vad moderatorerna så är det väl bara att sticka. Även om dom nu skulle ha fel så är det ju ändå deras sida och får göra vad dom vill.
Min CS klan hade samma problem med sitt forum när det kom in folk som inte klarade av att hålla sig till som enkla regler som finns. Alla dom blev bannad på livstid på servern och forumet, man behöver inte dalta så jäkla mycket.
Jag tycker att moderatorena är himla tålmodiga här.

seinet

Swashbuckler

»Gå coh leta stavfel, särskrivningar och grammatikfel istället för att sitta här och kasta sten på varandra i detta glashus.»

/images/icons/smile.gif
Tja, inte för att vara elak mot någon, men i detta fallet så kommer det bli så att herr forumanvändare Doedinan kommer få rätt mycket skit igen, och dessutom så kan man faktiskt ta och förstå trots den mängd stavfel som finns i hans inlägg. Och även om det ÄR oläsligt så är det inte skäl att bli sur.

/Seinet Wintermute - Tycker detta ämnet är jävfligt tråkigt.

Muggas

Hero

Jag tycker att alla moderatorer skött sig jobb som de ska. www.rollspel.nu är en tillgång för alla rollspelare och kan man inte respektera de enkla regler som de som handhar denna tillgång har infört för allas trivsel, så kan man alltid söka sig någon annanstans. Om man läser villkoren för användandet av forumen, så undviker man att begå onödiga och dumma misstag...

M