Nekromanti Saningen måste fram!!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Återigen ...

Det var inte »kuksugarsignaturen» som fick Doedinan avstängd. Avstängningen skedde två månader senare, av anledningar som finns att läsa på annan plats i denna tråd.

Men har du inte begripit det ännu, så lär du väl aldrig göra det.

Dante

Staff member
Det är nästan obegripligt ...

... hur ert lilla kompisgäng envist vägrar att inse att könsord inte var anledningen till Doedinans avstängning.

Krille

Super Moderator
Hälsofara

"Till skillnad från rökaren på restaurangen eller pälsdjuren på bussen så finns det mig veterligen ingen som har dött eller drabbats av otrevliga allergieffekter p.g.a. ord på en monitor."

Det handlar inte om en hälsofara. Det handlar om trivsel.

Folk dör inte om du inte tar av dig kängorna om du går in i min lägenhet. Som mest får de grusiga strumpor. Likförbannat kommer jag att kasta ut dig ur min lägenhet om du kliver in med kängor på, vägrar ta av dem och sedan sätter igång att förolämpa mig när du envisas.

"Dantes tolkning att Doedinan ägnade sig åt upprepade personangrepp är bara larvig."

Därom tvista de lärde. Du håller inte med Dante, och jag håller inte med dig.

"Och att ha tillgång till forumen är inte en rättighet, det är ett privilegium."

Jajjemen! Det är ett privilegium att släppas in i min lägenhet också. Vad sjutton är det som är konstigt med det?

""bråk" och "andra otrevligheter" är ganska vaga begrepp, och tillsammans med moderatorernas godtyckliga bedömningar blir man som användare fullständigt rättslös."

Mer eller mindre, precis som du är i min lägenhet om du uppför dig illa. Jag får inte ta till handgripligheter om du vägrar avlägsna dig från lägenheten, och jag kan inte ta till handgripligheter här. Jag får inte sno dina saker, genomföra en skyddsvisitation eller tillgripa våld för att få ut dig ur lägenheten. Jag kan inte göra dessa saker här. Jag kan ringa polisen och be dem bära bort dig, och jag kan banna dig härifrån.

"Att man vid eventuell kritik dessutom blir tillsagd att dra härifrån (Yassilus) etc., visar att det finns en hel del röta under skalet som skulle tjäna på att dras upp i ljuset."

Det visar snarare på att en del folk har en förmåga att inse vad som är hyfs och vad som inte är det. Det handlar inte om huruvida forumen är demokratiska eller inte (det är de inte), utan om vad som är trevligast för alla inblandade. YGL och TF ger dig rätt att säga vad du vill. De ger dig inte rätt att vara otrevlig, och det går alldeles ypperligt att säga vad man vill utan att hänfalla åt kukerier och förolämpningar.

Om Doedinan/PartyBoy kliver fram, förklarar att det inte var hans mening att förolämpa någon, ber om ursäkt om någon tog illa upp av hans uppträdande och lovar att uppföra sig i fortsättningen, så glömmer jag saken för hans del.

Då är det bara principen att dra fram i ljuset och den kan vi tjôta till dödagar om. För min del är den solklar: visa hänsyn, ha hyfs och ha folkvett, eller vingla härifrån. Du är inte hemma i ditt hem när du är på forumen, utan gäst hemma hos någon annan. Uppför dig därefter.

Hur det kan vara något problem med den principen övergår fortfarande mitt förstånd.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Klan KUK-signaturen? [OT]

Jag håller med Seinet.

Dessutom är ju alla klan-namn så jätteseriösa. Världsmästarna heter [NIP] som står för Ninjas in Pyjamas. Verkligen seriöst.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Till alla som är mot moderatorerna!

De får jättegärna skriva vad de tycker. Det konstiga är att trots att forumet enligt, vad man kan tyda ur deras sätt att skriva, är den värsta hemsida av alla hemsidor. De tycker att moderatorerna missbrukar sina behörigheter och så vidare. Frågan är då varfö de öveerhuvudtaget bryr sig om att göra hemsidan bättre.

Men att de var så viktigt att uttrycka sin åsikt att de gör nya användare bara för den sakens skulle känns lite fel...

jbergman

Veteran
Re: Det är nästan obegripligt ...

... hur ert lilla kompisgäng envist vägrar att inse att könsord inte var anledningen till Doedinans avstängning.

Förlåt då, jag borde förstås skrivit att det inte finns någon svensk lag som förbjuder folk att skriva "Edit: Dante was here". Eller borde jag ha skrivit att det inte finns någon svensk lag som förbjuder omedgörlighet?

Hur som helst har jag flera gånger tidigare påpekat att det inte var könsordet som fick yxan att falla, utan just den högst godtyckliga motiveringen "jag kände mig provocerad, och så var han omedgörlig också".

Vidare kan det enkelt konstateras att det var användandet av ett könsrelaterat uttryck som indirekt ledde till att Doedinan blev avstängd, eftersom det var detta som var det ursprungliga regelbrytandet.

/Jakob

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag är lugn.

Frågan är om det tillför något till debatten att kalla mig "lilla grisen". Är det ett internskämt får du gärna berätta grunden till det och sedan be om ursäkt eftersom jag tog väldigt illa upp på grund av min tidigare skolgång och mina "kamraters" "vänlighet".

Jag kan inte förstå vad Dante gjort för fel. Han har bett dig ändra signaturen. Du bytte ut ett ord. Han bad dig BYTA signatur och resten vet ni. Han sa väl inte ändra signatur utan byta. Skillnaden är stor.

Att Krille ljuger skulle jag också vilja ha bevis på...

Krille

Super Moderator
Re: Det är nästan obegripligt ...

"Vidare kan det enkelt konstateras att det var användandet av ett könsrelaterat uttryck som indirekt ledde till att Doedinan blev avstängd, eftersom det var detta som var det ursprungliga regelbrytandet."

Fundera över vad som hade hänt om Doedinan helt enkelt uppfattat att folk tog anstöt av signaturen, och på ett enkelt sätt ändrat sin signatur till något som inte var könsrelaterat och utan att mucka gräl. Det kunde så enkelt stannat där.

Dante

Staff member
Vad du hakar upp dig på svensk lag ...

Det finns mycket riktigt ingen svensk lag som säger att du inte får skriva »Edit: Dante was here!». Däremot anser jag att Doedinans handlande sorterar in under »förolämpningar, personangrepp, bråk och andra otrevligheter» och följaktligen inte är tillåtet enligt forumreglerna (som är vad användare har att rätta sig efter här – utöver svensk lag).

Att du tycker att mitt beslut var godtyckligt lär jag inte kunna göra något åt – du får givetvis spekulera bäst du vill. Jag (som trots allt fattade beslutet i fråga) vet att det var genomtänkt och fattades först sedan Doedinan gjort fullständigt klart att han struntade i min officiella varning.

Vad gäller könsordet, så var den saken utagerad (vad mig anbelangar) redan förra året. Jag hade inte ens tagit upp saken om inte Doedinan postat delar av vår korrespondens i början av denna tråd.