Nekromanti Sann Drakmagi

Feuflux

omjonasson.se
Re: Hoppar på diskussionen.

Anyhow, jag kan verkligen rekommendera drakar iallafall! En UTSÖKT bok! Och vilka bilder sedan.. suck..

Jag har en kusin som har Drakar, och han säger att han har den av enda anledning, bilden på sista sidan/images/icons/smile.gif (innan pärmen alltså). Ni som äger boken vet säkert vilken bild jag menar...

//[color:red]Feuflux
Inofficiell världsmästare på att ignorera ironí</font color=red>

Nightowl

Champion
Re: Drakrunor?

"Du får ursäkta jag hade faktiskt för mig att det i beskrivningen av symbolism stog att det var symboler från drakmagin, jag har inte boken här men kan slå upp det i kväll då jag ska bort till en polare som har boken.
Att jag sedan använde "runor" som ord var för att jag inte hittade något bättre ord."

Symbolismens symboler kommer från drakmagin, eller snarare drkaspråket, det stämmer. Drakspråk är magiskt i sig. Men det står inget om att drakarna använder dylika symboler/runor för att använda drakmagi.

Drakmagin själv använder inte ens ord eller gester - en drake tänker fram sin magi. Betrakta det som en uppövad version av en drakes förmåga att påverka andra varelsers psyken. Mekanismen är annorlunda än annan magi.

För att ge dig rätt (jag gillar run-idén) kan man ju säga att en drake fokuserar sina psykiska krafter med hjälp av inövade symboler, som uttrycker begrepp på drakspråket (en drake kan tom prata om annat samtidigt som han använder son magi). Dessa symboler, i skriven form, har sedan av humanoider utvecklat till symbolismen.

Nightowl, always the gentleman

"If it hasn't got exploding ninja lesbian vampires who can sing, then I'm not interested, sorry."