Vi kan titta på sannolikheten, men hurvida det uppstår en "galen obalans" eller ej, beror ju också på vilken regelmekanik som inträder vid ett större antal lyckade tärningar...
Den grundläggande sannolikheten att få 4-6 på en T6 är ju 50%. Om du då dessutom får slå om på 5-6 (33% sannolikhet) så ökar ju chansen för antalet lyckade tärningar ganska snabbt.
Det blir ca 16 procents sannolikhet att slå två lyckade slag, elva procent att få slå en tredje gång, ~6 procents sannolikhet att få tre lyckade slag. Det ligger alltså i ungefär samma storleksordning som för att slå en "natural 20" i D20.
Får man dessutom slå om sexor två gånger, så betyder det att chansen för tre lyckade slag ökar. Du har nu 24 procents sannolikhet för två lyckade slag (istället för 16) och ca. 16 procents sannolikhet att få slå en tredje gång. Därmed ökar inte sannolikheten för att slå tre lyckade slag så väldigt mycket (från 6 till 8 procent). Men du kan mycket väl få en betydligt längre kedja av slag, eftersom om du hela tiden har ca. 16 procents chans att få slå två träningar.
(Caveat lector: Jag sitter hemma med hjärnan full av snor, så jag kan ha missat något väsentligt antagande som egentligen borde vara uppenbart...)
Därefter är som sagt allt upp till vad som händer med de extra lyckade tärningarna - eller till följd av dem...
Anledningen att jag kapade vid tre lyckade resultat, är att den sannolikheten som sagt i stort sett motsvarar att slå en "natural 20" eller andra liknande "perfekta slag" osv. (20 på en T20 = 5%) Det är en rimlig och beprövad nivå för en "belöning".
Men vad som sker, måste du bestämma. Gör man extra skada för varje lyckad tärning? Hur mycket då? Om det är möjligt att göra ett i princip obegränsat antal omslag, så är det klart att detta per definition är obalanserat. Men det måste inte vara spelförstörande - om det är klart och tydligt inlemmat i spelstrukturen att det är möjligt.
Det måste då kanske finnas andra typer av avgränsningar eller sätt att hantera resultat som skulle kunna vara orimliga. T.ex: Nisse attackerar en stridsvagn med sin fällkniv. Han slår en sexa! och en sexa till! och en sexa till! osv. Vad innebär det spelmässigt? Tja, han har nog inte så mycket sprättat upp stridsvagnens pansar - som lyckats tricksa sig genom dess spärreld utan att ta skada, klättrat upp på vagnen och slitit upp luckorna - och den vägen besegrat besättningen. I så fall är det nog bara kul för spelarna, och inte spelförstörande...