Jag har. Den gör definitivt Ronja rättvisa, men eftersom original-Ronja är mer eller mindre den bästa fantasyfilmen någonsin är det en ganska tuff måttstock att ge sig i kast med, så jag tror det får stanna där, alltså att animen gör originalet relativ rättvisa. Det är helt enkelt inte en pinsam eller det minsta beklaglig adaption, utan det är kul att den finns, om än lite meningslöst eftersom originalet är och förblir bättre. Men den tillför ju lite nytt och kul till mythoset, omdesignen av vildvittrorna är tex asfet.
Med det sagt så tycker jag att datoranimeringarna är asfula; figurernas hår ser helt miffo ut, ansiktsdragen känns stela och rörelserna ryckiga och tyngdlösa (det senare har dock alltid varit en svaghet hos Ghibli om man jämför med andra animationsstudior). Det är en stor skam eftersom anime ofta annars håller ganska hög standard på animationer. Karaktärsdesignen är också lite hit and miss; Mattis är typ 100% rätt och röstskådisen är som klippt och skuren, men Lovis har en idiotisk frisyr och typ kritvit hud, vilket känns jättekonstigt i en setting som Ronjas.