Nekromanti Sarah Palin hjälper USAs komiker

!Paxen

Swashbuckler

tull

Hero
Jag tror Palin kommer göra sig bra på fox news.

Du skulle inte gilla henne där, jag skulle inte gilla henne där men jag tycker det är viktigt att veta att Palin i USA skulle kunna jämföras med Måna Sahlin. De har båda den här "folklighets" stämpeln och rent retoriskt är det tyvärr svårt att vara folklig och kvinna.

Men när Palin talar ur ett manus så gör hon det med glans, däremot när hon talar utan manus...

!Paxen

Swashbuckler
Persson said:
Jag tror Palin kommer göra sig bra på fox news.

Du skulle inte gilla henne där, jag skulle inte gilla henne där men jag tycker det är viktigt att veta att Palin i USA skulle kunna jämföras med Måna Sahlin. De har båda den här "folklighets" stämpeln och rent retoriskt är det tyvärr svårt att vara folklig och kvinna.

Men när Palin talar ur ett manus så gör hon det med glans, däremot när hon talar utan manus...
Frågan är väl hur mycket manus det kommer att bli? Det kommer ju bli ganska mycket "ringa och fråga" och då måste ju hon kunna svara tillbaka, vilket är svårt att förbereda sig för om man inte vet vad det kommer att bli.

Storuggla

Champion
"Frågan är väl hur mycket manus det kommer att bli? Det kommer ju bli ganska mycket "ringa och fråga" och då måste ju hon kunna svara tillbaka, vilket är svårt att förbereda sig för om man inte vet vad det kommer att bli."

Jag tror vi kan räkna kallt med att Fixed News meddelar med god marginal om när de kommer ringa och vad de kommer fråga.

Storuggla, börjar bli hungrig

AEGIS PRIME

Swordsman
Tragiskt nog kan vi inte se det här i Sverige.. Har läst lite lösa rykten att det finns engagemang för att se till att Fox News åter kan ses i Sverige.. Hade behövts för att få en mer nyanserad bild, oavsett om Fox News kan se som opartiskt.. ;-)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
AEGIS PRIME said:
Tragiskt nog kan vi inte se det här i Sverige.. Har läst lite lösa rykten att det finns engagemang för att se till att Fox News åter kan ses i Sverige.. Hade behövts för att få en mer nyanserad bild, oavsett om Fox News kan se som opartiskt.. ;-)
Jag vet inte jag; vill man nu nödvändigtvis se Fox så finns det om inte annat en del att finna på nätet.

Ärligt talat ser jag inte riktigt nödvändigheten. Eller ja, kanske för allmänbildningen - man bör ju läsa Mein Kampf också, för att få lite perspektiv på tillvaron och en insyn i den mest vansinniga hjärna. Lite som Fox, alltså.

Jag har för mig att jag kunde få in Fox vissa tider där jag bodde förut. Det var helt fantastiskt; riktiga vansinniga dårar var de. Det ultimata i jättesuperuppenbart extremhögervinklat a' USA. Vi snackar oförblommerade riktade frågor, förlöjligande av alla gäster som inte tyckte att man skulle bomba irakiska småbarn, och så vidare. Typ så. Riktig barnmördar-TV är det.

tull

Hero
Tycker skräcken för Fox är överskattat, jag upplever då inte att Fox är mer politisk än vad dess motsvarande konkurrenter är. Dessutom visas ju simpsons på fox.

krank

Persson said:
Tycker skräcken för Fox är överskattat, jag upplever då inte att Fox är mer politisk än vad dess motsvarande konkurrenter är. Dessutom visas ju simpsons på fox.
Jag är inte så mycket rädd för dem som att jag tycker att de är vedervärdiga. Som att kolla på Leni Riefenstahlfilmer. Fox News syn på araber är som hennes syn på judar, typ.

Simpsons visas på Fox, och borde givetvis ha slutat med det för många år sedan; det är rätt länge sedan Simpsons var roligt överhuvudtaget. Sedan, om jag inte minns fel, brukar väl Simpsons också uttrycka en del, öh, mindre diplomatiska åsikter om "sin" kanal.

Det ska också påpekas att det är skillnad på Fox News och Fox Broadcasting Company. Jag har givetvis menat News hela tiden, eftersom det är den del av kanalen Fox som tråden handlar om. Kanalen är ju en gediget rutten populistkanal som tjänar pengar åt äckliga industrimagnater på högerkanten, men det skiljer den ju egentligen inte från någon annan reklam-TV. Fox News är däremot bland det värsta jag sett på TV överhuvudtaget. Det var givande att kunna kolla på skiten, mest för att det är så skönt att få bli riktigt förbannad på saker ibland.

Storuggla

Champion
Som Krank sa, Fox News och övriga kanalen Fox är helt skilda bestar.
Men, och det här är viktigt - Fox News är inte nyheter.
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/o3LUid0IZ2w"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/o3LUid0IZ2w" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Nu kommer folk säga "Men Storuggla, är inte MSNBC vinklat då?". Jo, det är det. Men det är inte lika hemskt vinklat och fullt med dårar (Glenn Beck!)
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/p0cnlURWUuA"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/p0cnlURWUuA" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Den stora anledningen till att amerikansk politik är roligare än svensk är att dårarna får mycket mer spelrum i Jänkaristan än här. Och det gäller båda sidorna, men högerns dårar låter mest och har bättre tittarsiffror.

Storuggla, vi behöver mer ostkaka

krank

Storuggla said:
Som Krank sa, Fox News och övriga kanalen Fox är helt skilda bestar.
Men, och det här är viktigt - Fox News är inte nyheter.
Helt riktigt, men även innan de började med ren aktivism så har de ju inte så mycket "rapporterat nyheterna och haft åsikter" utan mer "haft åsikter som de gjort nyheter om"...

Arfert

Facit
AEGIS PRIME said:

Jag älskade att se Fox News när det gick... det var väldigt underhållande och man kunde sitta och bli trevligt förbannad hemma i TV-soffan. Men framför allt: Det gav en intressant inblick av hur en ganska stor minoritet av jänkare tänker...

Hunk

Hero
Fox News har dock rätt tydlig uppdelning mellan mer rena nyhetsprogram och åsiktsprogram, där de senare är vinklade, vilket man inte hymlar om. Rachel Maddow och Keith Olbermann på MSNBC gör precis likadant - enda skillnaden är att deras program är tydligt vänstervinklade (båda skulle kunna betecknas som tokvänster på samma sätt som Sean Hannity och Bill O'Reilly skulle kunna ses som tokhöger).

Jag hade gärna velat ha både Fox News och MSNBC just för att kunna få se åsikts-TV från båda sidor (och förmodligen inse att man själv står någonstans i mitten).