Jade
Warrior
Savann
Här är vilddjuren stora, de är magnfika, och de kan vara livsfarliga. Regnen kommer periodvis, torkan är det enda man kan vara säker på. Här härskar stamfolken, och de strider ständigt inbördes om makten. En viktig faktor i detta maktspel är stamkrigarna, välsignade med djurandarnas gunst och speciella egenskaper. Lejonets man Kingit med sitt osvikliga mod, gamens Dirkxa som kan överleva på i stort sett allt och alla och gasellens kvicke B'gok, snabbast på savannen. En av dessa stamkrigare är du, så
välkommen till vår Savann.
En kort, väldigt kort, introduktion till Savann (detta är ett arbetsnamn, och tar gärna emot vettiga namnförslag!). Ett litet spel som utspelar sig på, i, och kring, en pseudo-afrikansk savann. Mer än så tänker ajg inte avslöja just nu... Men jag skulle uppskatta lite hjälp, faktiskt.
- Vad finns det exempelvis för djur på en typisk afrikansk savann? Och vilka egenskaper förknippar man med dessa kreatur?
Nedan följer de jag själv klurat ut;
lejon, gepard, leopard, hyena, sjakal, vildhund, krokodil, babian, giftorm
elefant, noshörning, flodhäst, antilop, gnu, giraff, zebra, vårtsvin, buffel, gasell, apa
gam, struts, kasuar
(kanske inte behövs fler iofs...)
- "Totem", är det något som snarare hör hemma hos indianer än i afrika? (Finns någon passande, mer afrika-ljudande,
motsvarighet?)
- Och schamaner? Hör de hemma i afrika? Eller är det mer passande med häxdoktorer, medicinmän eller åldermän? Om det finns en gubbe/gumma med "magiska" kunskaper och goda kontakter med andarna/förfäderna i en stam, vad bör man kalla denne?
Tackar på förhand de som bestämmer sig för att komma med hjälpande ord!
(P.S. Kan introduktionen bli mer klyschig? *ironisk* Eller är jag överdrivet självkritisk nu igen?)
Här är vilddjuren stora, de är magnfika, och de kan vara livsfarliga. Regnen kommer periodvis, torkan är det enda man kan vara säker på. Här härskar stamfolken, och de strider ständigt inbördes om makten. En viktig faktor i detta maktspel är stamkrigarna, välsignade med djurandarnas gunst och speciella egenskaper. Lejonets man Kingit med sitt osvikliga mod, gamens Dirkxa som kan överleva på i stort sett allt och alla och gasellens kvicke B'gok, snabbast på savannen. En av dessa stamkrigare är du, så
välkommen till vår Savann.
En kort, väldigt kort, introduktion till Savann (detta är ett arbetsnamn, och tar gärna emot vettiga namnförslag!). Ett litet spel som utspelar sig på, i, och kring, en pseudo-afrikansk savann. Mer än så tänker ajg inte avslöja just nu... Men jag skulle uppskatta lite hjälp, faktiskt.
- Vad finns det exempelvis för djur på en typisk afrikansk savann? Och vilka egenskaper förknippar man med dessa kreatur?
Nedan följer de jag själv klurat ut;
lejon, gepard, leopard, hyena, sjakal, vildhund, krokodil, babian, giftorm
elefant, noshörning, flodhäst, antilop, gnu, giraff, zebra, vårtsvin, buffel, gasell, apa
gam, struts, kasuar
(kanske inte behövs fler iofs...)
- "Totem", är det något som snarare hör hemma hos indianer än i afrika? (Finns någon passande, mer afrika-ljudande,
motsvarighet?)
- Och schamaner? Hör de hemma i afrika? Eller är det mer passande med häxdoktorer, medicinmän eller åldermän? Om det finns en gubbe/gumma med "magiska" kunskaper och goda kontakter med andarna/förfäderna i en stam, vad bör man kalla denne?
Tackar på förhand de som bestämmer sig för att komma med hjälpande ord!
(P.S. Kan introduktionen bli mer klyschig? *ironisk* Eller är jag överdrivet självkritisk nu igen?)