Nekromanti sb eller (spoiler)

mr colt

Veteran
ska man lägg till sb till logedrakens attacker?
för det står typ dess svans bryter igenom vilket sköldförsvar som helst./images/icons/dragon.gif

Foggmock

Myrmidon
absolut. vad som står i besrkivningen har oftast inget med de rena värdena att göra, eftersom det ska föreställa att Jorge skrivit textrena. jag har inte läst Jorges än (har 300 spänn men morsan vägrar sponsra resten.. /images/icons/frown.gif)

Det är väl mest en överdrift. såsom att man brukar skriva för att göra saker hemskare, typ 'även den mest hårdhudade norrlänning har det svårt i Trudvangs karga slättlandskap, med piskande vindar blablabla', på samma sätt skirver man att (den antagligen är så snabb att ingen hinner parera) den är rysligt snabb..

RiotMinds

Veteran
svar!

Ja! Du ska lägga till skadebonusen. Den har fallit bort på logedraken och ett par andra varelser. Mer om detta i erratan som kommer när vi identifierat alla fel.

RiotMinds

Antraxe

Veteran
Annan fråga om sb

Jag ställde denna fråga på riotminds hemsida för ett tag sen men fick inget svar, om man använder ett svärd i två händer, får man då dubbel styrka när man ska räkna skade bonus så att det bli styrka x 2 +storlek?

Hasse

Hero
Re: Annan fråga om sb

"om man använder ett svärd i två händer, får man då dubbel styrka när man ska räkna skade bonus så att det bli styrka x 2 +storlek?"

Nej, inte så som jag tolkar reglerna iaf.