solvebring
Superhero
Jag funderade ett kort tag över att skaffa en egen site a la joomla för att sätta upp en seriös scenariobank. Trots allt saknar nog inte bara jag en sådan sida.
Fast i samtal med Gardener om bl.a. Joomla så undrade han varför inte Rollspel.nu lika gärna skulle kunna skaffa sig en sådan scenariobank. Ja varför inte?
Som det är nu, under t.ex. material så saknar just material all den struktur som en seriös bank behöver. Med andra ord så behöver Rollspel.nu ju faktiskt en sådan funktion. Vad jag menar är att det behövs struktur med kategorier och filtreringar som gör att man snyggt och lättnavigerat kan sköta allt sådant material för olika spel utan att de blandas ihop.
Mina tankar för närvarande (utifrån en del kritik och dylika i Småpraten):
x En kategori per känt spel. + Möjliga underkategorier.
Typ:
---
D&D
- 3.x Ed
--- Scenarion
--- Kampanjer
- 4th Ed
---
x En kategori / genre för de systemlösa dokumenten. + Möjliga underkategorier.
x En tydlig, enkel och lättmanövrerad uppladdning av material.
x Söknings- och filrerignsfunktioner inkl. taggar och allt.
Typ:
---
Så att man kan skriva in ord som DoD6, mordgåta, mysterie, osv. för att just försöka finna på ett scenario som beskriva med sådana ord.
---
x Recensionsmöjligheter, möjligen inkl. ett poäng/betygsystem.
Nå, lämnar tråden öppen för åsikter och förslag.
Fast i samtal med Gardener om bl.a. Joomla så undrade han varför inte Rollspel.nu lika gärna skulle kunna skaffa sig en sådan scenariobank. Ja varför inte?
Som det är nu, under t.ex. material så saknar just material all den struktur som en seriös bank behöver. Med andra ord så behöver Rollspel.nu ju faktiskt en sådan funktion. Vad jag menar är att det behövs struktur med kategorier och filtreringar som gör att man snyggt och lättnavigerat kan sköta allt sådant material för olika spel utan att de blandas ihop.
Mina tankar för närvarande (utifrån en del kritik och dylika i Småpraten):
x En kategori per känt spel. + Möjliga underkategorier.
Typ:
---
D&D
- 3.x Ed
--- Scenarion
--- Kampanjer
- 4th Ed
---
x En kategori / genre för de systemlösa dokumenten. + Möjliga underkategorier.
x En tydlig, enkel och lättmanövrerad uppladdning av material.
x Söknings- och filrerignsfunktioner inkl. taggar och allt.
Typ:
---
Så att man kan skriva in ord som DoD6, mordgåta, mysterie, osv. för att just försöka finna på ett scenario som beskriva med sådana ord.
---
x Recensionsmöjligheter, möjligen inkl. ett poäng/betygsystem.
Nå, lämnar tråden öppen för åsikter och förslag.