sockerpappan
Veteran
Ingen har föreslagit ett spelledarforum [NT]
tror jag i alla fall...
tror jag i alla fall...
Så länge det är fråga om att implementera dessa saker vid spelbordet så är det spelledande.Många av frågorna tyckte jag var mer tradtionellt spelledande, inte scenariokonstruktion.
Men det finns också stora likheter mellan aktiviteterna.Så länge det är fråga om att implementera dessa saker vid spelbordet så är det spelledande.
Om man däremot sätter sig ner och ska konstruera ett äventyr som ska distribueras till andra spelare, blir det helt andra frågor man brottas med. Det gänsar till pedagogik i skriven form, och det finns en hel del knep och verktyg att ta till, som man aldrig använder som spelledare. Dessutom är själva aktiviteten annorlunda.
Jag känner mig inte ett dugg som en spelledare när jag skriver mina äventyr. Jag har ju inga spelare framför mig, jag har oftast en ordbehehandlare, och den är rutten på att rollspela.
Vet inte.Vad snackar du om?
Sånt som hör ihop med pizza.Gap?
Tja, min rekation var i huvudsak att om det var så stor skillnad på scenarioförfattare och spelledare att de bör vara på olika platser så är det ett problem som behöver fixas. Om det inte är så stor skillnad så kan de gott samsas på samma plats.Mellan konstruktörer och spelledare? Hurdå? Ett förtydligande efterlyses.