Nekromanti Scenariotävling hos Riotminds

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Scenariotävling hos Riotminds
Riotminds har utlyst en tävling om att skriva Scenarion. Temat är "Kärlek & Offer" och det är det enda som måste finnas med, i övrigt är det fritt fram för fantasin. Efter den första september kommer en vinnare koras.

Gå till nyheten/notisen

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag tänker nog försöka mig på att skriva ihop något. Någon annan som också tänker delta?

Krille

Super Moderator
Om man inte har för stora pretentioner...

"Det var inte lång tid man fick på sig, alltså. Hinner folk verkligen åstadkomma ett bra scenario på tre veckor?"

Jarå. SÅ länge som du inte siktar på ett tvåhundrasidorsäventyr med miljoner handouts och illusar av Tapia och layout av Dante.

Man Mountainman

Storsvagåret
Begränsningen gör mästaren

Det är ju först när man ser folk arbeta under begränsade förhållanden som man verkligen kan skilja agnarna från vetet. En skicklig scenarioförfattare ska såklart kunna skapa ett bra scenario på tre veckor. Det blir naturligtvis inte lika bra som om han arbetat i flera månader på det, men eftersom bedömningen görs som en jämförelse med övriga bidrag, alla skapade med samma förutsättningar, så spelar ju inte det någon roll.

Troberg

Sinister eater
Det var inte lång tid man fick på sig, alltså. Hinner folk verkligen åstadkomma ett bra scenario på tre veckor?
Misstänker att det är samma resonemang som Dogma-utmaningen. Genom att begränsa hur mycket jobb man kan göra så ger man ett level playfield där även de som inte vill göra ett stort, professionellt jobb har möjlighet att delta utan att skämmas.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Ja, det borde räcka

Det tar mig cirka tre veckor att skriva ett äventyr som Trollkvinnans gåta eller Vinterskogens hemlighet. Och kan jag, så borde andra kunna lika bra!

Go for it! Det behöver ju inte vara på 30 sidor eller så... :) 5 sidor borde räcka, sen monster och så.

M.

Brunalven

Warrior
Nu är tävlingen slut och jag tackar för alla bidrag som kommit. Resultatet kommer upp på RMs hemsida om ett par veckor.