Puuuuh!
Såja! Nu har jag designat en sex-skjutare till mundana!
Det kommer nog bli rejält krångligt att skissa upp den i ascii, men jag försöker..
Detta är uppifrån:
Detta är "kultrumman" (karbin heter det va?)
Karbinen måsta vara lodrät för att det ska funka, inte vågrät, så vi stirrar rakt in i den nu..
Överst, ett lock:
...______
../********\
./**********\
|***********|
.\*********/
..\*******/
....-------
. = Irrelevant för skissen. Forumet gillar ju inte mellanslag..
* = Portal 1.
Locket ligger över 6 rör.
..._____
../O***O\
./*********\
|O******O|
.\********/
..\O**O/
....------
O = Rör. (Ser lite små ut, ja vet..)
Underst så finns en till portal.
...______
../********\
./**********\
|***********|
.\******..../
..\****..../
....-------
* = Portal 2.
. = Ingenting, som sagt. Som ni ser så är det ett litet "hål" nere till höger, portalen täcker inte hela området..
Nu så fallar det en projektil i varje rör, från portal 1 till portal 2, om och om och om igen. Får upp fart.
Okej häng med nu.. Här är revolvern från sidan, med karbinen där uppe.
.__1___
/|00|00|00|\
||00|00|00||.....<-Karbinen.
||00|00|00||
||00|00|00||_______________
|--2--......\_-B->_____________...<-Pipan.
|......-A-/.........|
|......../\......../....<-Avtryckare.
|......./..\___/
|....../
|...../......<-Handtag.
|__/
Okej, som ni ser så faller projektilerna i varsitt rör, från 1 till 2 till 1 till 2 osv.. MEN! Portal 2 täcker inte ett rör! Och projektilen i det röret faller istället ner i portal A. Portal A teleporterar projektilen till portal B, i pipan, som är vänd utåt. FJUTT! Projektilen far ut ur pipan. Varje gång man trycker på avtryckaren roterar karbinen.
Nu är det ju ett litet problem.. Det faller saker i HÖG hastighet i karbinen medans den ska snurra runt.. Men det funkar nog om man oljar in den, och har projektilen av samma storlek.. Annars får man väl rotera portal 2.. Men en liten sideffekt av att karbinen roterar är att om projektilerna slår mot väggarna, så börjar revolvern skaka när den laddas upp? (Rätta mig om jag har fel, jag är inte så mycket fysiker av mig..) Och detta ser ju skrämmande ut, hehehe!
Sedan så måste ju karbinen vara i lodrätt läge hela tiden för att kulorna ska falla.. Man kan ju montera den på två stänger, så att den kan gunga fritt. (Som hängmattor på skepp, dom gungar som skeppet så att den som sover kan ligga stilla.) Man kan tillomed ha karbinen på en byrålåda där hemma! (Lite svårt att ladda om då förstås! )
Puh! Det var nog allt.. Kan någon med examen i fysik och magik berätta hur det här skulle funka?
Undrar ni över ämnesraden? Tja, anledningen är att det tog en halvtimma att skriva det här inlägget..
/Arvidos, galen vetenskapsman
<font size=4>MUAHAHAHAHAAAA!<font size=1>