solvebring
Superhero
Nog för att ekonomin alltid trilskas, men jag gillar att ha lite att se fram emot, (om), i alla fall. Jag brukar därför spana lite och göra en plan "Det rollspelet borde jag köpa nästa gång jag får råd".
Jag har nu kommit att tänka på att jag gillar ju Sci-Fi mycket, till en viss grad.
Inte det där joxet nu med en massa aliens, splasch-kladd, blod och strunt... Nej, jag gillar ju Star Wars (dock är väl inte det direkt ett billigt spel), Lexx och sådant där. Mer "ödemarks-Sci-Fi"...
"Jaha, vad tusan menar tokstollen med det då?" kanske ni frågar er.
Låt mig försöka beskriva det:
Mycket resa, upptäcka nytt, vandra, hamna i nödställda problemsituationer med lite kluriga lösningar osv.
- Kanske får motorstopp på en öde planet, där man sedan finner en gammal uråldig bebyggelse som ändå visar att här en gång funnits en civilisation, osv.
Man kan nästan säga Tintin-artad Sci-Fi.
Vad jag har förstått av det lilla jag vet om Traveller skall det vara lite så?
Nå, men Traveller är ju gammalt och svårt att få tag i, och säkert dyrt om någon väl säljer det (dock är jag ju fascinerad av gamla rollspel och skulle gärna vilja ha det).
Men vad rekommenderar ni?
Jag har nu kommit att tänka på att jag gillar ju Sci-Fi mycket, till en viss grad.
Inte det där joxet nu med en massa aliens, splasch-kladd, blod och strunt... Nej, jag gillar ju Star Wars (dock är väl inte det direkt ett billigt spel), Lexx och sådant där. Mer "ödemarks-Sci-Fi"...
"Jaha, vad tusan menar tokstollen med det då?" kanske ni frågar er.
Låt mig försöka beskriva det:
Mycket resa, upptäcka nytt, vandra, hamna i nödställda problemsituationer med lite kluriga lösningar osv.
- Kanske får motorstopp på en öde planet, där man sedan finner en gammal uråldig bebyggelse som ändå visar att här en gång funnits en civilisation, osv.
Man kan nästan säga Tintin-artad Sci-Fi.
Vad jag har förstått av det lilla jag vet om Traveller skall det vara lite så?
Nå, men Traveller är ju gammalt och svårt att få tag i, och säkert dyrt om någon väl säljer det (dock är jag ju fascinerad av gamla rollspel och skulle gärna vilja ha det).
Men vad rekommenderar ni?