Nekromanti Sci-Fi som rekommenderas?

Arfert

Facit
Re: Serenity? [OT]

Se serien först.. och se till att du ser avsnitten i rätt ordning (på TV i USA gick de i fel ordning pga klåfingrighet från tv-bolaget... de tyckte piloten var för mörk, så de körde "tågrånsavsnittet" först...).. och avsluta med filmen, för den avslutar rubbet, och ser man den först får man en massa spoilers...

Storuggla

Champion
"Jag öh... rös när jag läste det där. Jag skyller på Monoke Hime-musiken så jag slipper beställa en till bok samma dag som näst senaste beställningen dök upp."

Håll i slantarna, såvida du inte sitter och spelar Gurps tredje utgåvan så är GURPS Travellers starkaste kort framsidan. :gremwink:
Men den fångar stämningen i Travelleruniversat jävligt bra.

Storuggla, with a monkeyface

solvebring

Superhero
Okej, vilken klyscha. :gremwink:
Härligt...
Är inte det öppningen i Wasteland också, ett stort tjärnvapen krig är över och det är dags att bege sig ut i denne ödelagda värld igen?

Storuggla

Champion
Precis. Grejen är att 1248 är bara en setting av flera i Traveller. I stort sett varje utgpva av Traveller som kommit har haft nytt årtal i spelvärlden - de har hoppat rätt friskt fram och bak i tiden beroende på vad Marc Miller tyckte var ballt. 1248 är "framtiden" så att säga. En bok (okej, två!) som förklarar hur det gick efter viruset och det svarta imperiet och hur nu det fjärde imperiet försöker bygga upp sig och ge fred till galaxens innevånare (good luck!).
Tidigare versioner av Traveller har utspelat sig i tredje imperiet, innan allt gick åt helvete eller under tiden allt går åt helvete. Jag vet inte var i tidslinjen som Mongooses utgåva kommer utspela sig.

Storuggla, heta gösknep

Storuggla

Champion
Re: Serenity?

"Har du sett tv-serien Firefly och den påföljande filmen Serenity?"

Bara för att jävlas: det behövdes inget Serenityrollspel - det fanns ju ett Traveller. Serien är ju en enda freetraderkampanj :gremlaugh:

Storuggla, fabriken kallar igelkottarna

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Nej. Wastelands har en helt annan bakgrund. Med rymdisar som invaderade för tretti år sen.

Organ

Out of time, out of mind
Konstigt att ingen rekomenderat Battlestar Galactica än. :gremconfused:
Serien utgör en apcool setting osch systemet är samma som i Serenity.

/Anders

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
ˌkȯr-ē-ˈō-ləs-

Trettiotvå svar och ännu ingen som nämnt Coriolis?!

Okej, okej, spelet har inte givits ut än. Men när det släpps (mycket snart) kommer det såklart att vara det bästaste bästa SF-liret denna sida Hästhuvudnebulosan.

I alla fall om man får tro haussen.

Arfert

Facit
Re: ˌkȯr-ē-ˈō-ləs-

...vore kul om det vore det i alla fall... har beställt ett ex (av Goblin Games). Men jag tror aldrig på hypar, så jag väntar och ser.

solvebring

Superhero
Jo tack, jag vet.
Låt mig citera Storuggla ovan:
Jepp, mars i år. Det var tänkt att det redan skulle kommit, men de lade på en vecka eller tre extra för mer speltest. Så det är alltid något. Speltestfilerna finns dock fortfarande uppe, längst ner på sidan jag länkade till. Ifall du vill spana in systemet.

Krille

Super Moderator
Galactica

Konstigt att ingen rekomenderat Battlestar Galactica än.
Egentligen inte. Spelet är ... ett helt vanligt jävla rollspel, helt enkelt, setting och system till trots. Helheten blev inte lika cool som delarna.

Foggmock

Myrmidon
Re: ˌkȯr-ē-ˈō-ləs-

Jag tror inte det ligger i solvebrings prisklass.

Jag förhandsbokade såklart direkt från JAB med äventyret för 599:-.

Fogge - borgarsvin