Re: Serenity? [OT]
och kanske allra mest karaktärer som hade hört hemma i ett svenskt konventsscenario tidigt 90-tal.
Är det något dåligt det?
...Det är ju kult!
Dock är jag född 1987 själv (jädra skit!), och har bara spelat rollspel sedan år 2000, men jag har då alltid sett upp till svenska spel från den tiden och tidigare.
Jag kan kort upplysa dig om att jag älskar Drakar & Demoner, äldre verisoner, och tycker att det är ett odödligt topprollspel som alltid har varit nära mitt hjärta som löjligt naivt fantasy-fan.
Så att klanka ned på 90-talsrollspel i svensk anda biter inte på mig, då jag håller Target Games med sitt Äventyrsspel mycket högt.
Tvärtom tycker jag att vi skall jämföra dessa gamla rollspel mot sin samtid, och se till vad Sverige har gjort bra inom rollspelen istället. Det har blivit en del svenska spel genom åren, och låt oss istället glädjas åt vad de bjudit. 1980-talet och upp till slutet av 90-talet är ju svensk rollspelsguldålder som alltid bjuder på skön nostalgi.
Kort och gott, det finns en del regelmissar, men deras enkla men underbara charm väger upp det hundra gånger om!
...Heja Fogge, det är rätt inställning det!
Dock uttalar jag mig inte om FF än, då jag inte hunnit kolla något avsnitt ännu.