Nekromanti Scouter?

seinet

Swashbuckler
Re: Scouter? Spela utomhus o.dyl.

Fast nu är det ju så olyckligt (eller kanske lyckligt för plånboken) att man fixat projektanställning i 3 månader med start 1 Juni på Försvarets IT-avdelning. Men man får väl se till att komma nästa år ifall det blir något då.

/Seinet Wintermute - Sitter och degar efter frukost

Hellzon

Långsamma Vargen
En scout till! (fast flytt, rollspel och allmän lathet har knökat scouthobbyn åt sidan för min del)
Sedan finns tre med religiös bakgrund som varierar i storlek från små till halvstora: Frälsningsarmén, KFUK-KFUM, samt Missionskyrkans ungdomsförbunds scouter.
Religiösa inom väldigt stora citationstecken då. :gremgrin: Som KFUM:are (Står för Kristliga Föreningen Unga Män, förresten, om nån var nyfiken) har iallafall inte jag fått i mig särskilt mycket religion.

DODswe4

Hero
Vällkommen (eller nått), varför sluta med Scouterna? jag håller på med båda, och det är fan kul

seinet

Swashbuckler
Som KFUM:are (Står för Kristliga Föreningen Unga Män, förresten, om nån var nyfiken) har iallafall inte jag fått i mig särskilt mycket religion.
Village People har skrivt en låt som handlar om USAs motsvariget... Y.M.C.A.

/Seinet Wintermute - Känner sig lite disco nu

DODswe4

Hero
A men U.S.As scouter är mycket mer militäriska en dom svenska. Min kopmis har bott där å var scout. Det är mycket stor skillnad mellan dom och sveriges scouter

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Scouter? och latinska fraser

Cogito ergo sum - Jag tänker, alltså är jag

Uttrycket är myntat av Descartes och en del av hans kunskapsteori.

Hellzon

Långsamma Vargen
...varför sluta med Scouterna?
Pluggar, bor 30 mil från scoutkåren (jaja, man kan byta), polarna har mer eller mindre slutat också... behöver jag fortsätta. :gremwink:

Men man får ju försöka komma iväg när man är hemma... 30 mil bort.

seinet

Swashbuckler
Jag syftade visserligen på YMCA som förening... Youth Male Christian Association eller vad det nu står för...

/Seinet Wintermute - Är död i fötterna

DODswe4

Hero
öö har du flyttat och bytt stad eller? Föresten avsaknad av gamla kompisar är inte något problem, sakffa nya där det är enkelt

Helmgast
Rollspelsläger

Två år irad hade jag, Silversurfan, Frixeray och Ignatius "rollspelsläger" i ett område där scouter byggt vindskydd. Spel nästan dygnet runt i fyra dagar, och en massa korvgrillning. Sen sprack gruppen och företeelsen hör till historien.

Johan K

Gammal & dryg
Räknas det om man varit scout... =)
Var scout till & med tills jag var 16 eller nått sådant.. Efter det så bröts tyvärr vår grupp upp, viket var lite trist !
Fundearr skarpt på att ta upp scoutandet igen, för det var en jäkligt rolig tid det där !!

/ Johan K, exscout..

DODswe4

Hero
Ja det räknas =) Jag råder dig att börja igen Scouting är klart roligt som fan. Det syns nästan att du varit scout på din presentations bild

Wictor

Warrior
Re: Scouter? och latinska fraser

Sedan är "POFF"et efteråt ett exempel på mitt torra sinne för humor. Om ni inte förstår det hela så orkar jag inte förklara det. :gremtongue: