Nekromanti Se sidan XXX?

Re: Bildkrav och sånt (ot)

Visst har Åke lyckats bra:) För när det gäller bilderna skall all credit gå dit den hör hemma: hos tecknaren!

Vi vill att bilderna skall komplettera och förstärka text, de definierar trots allt världen i väldigt hög utsträckning. För att återgå till killen på SnöKon, för många gör just som han. Öppnar ett spel, bläddrar i det, hinner se rubriker och upplägg, men framför allt bilderna. Oavsett vad texten i övrigt säger så är det bilderna de ser, bilderna som avgör om spelet känns kul, bra och inspirerande. Därför känns det bra att text och bild talar samma språk i Western, åtminstone tycker vi det...

Sedan är det klart att man snackar mycket. Bollar idéer, letar förlagor och inspiration. Snackar om vad man vill ha ut och hur man trivs med att arbeta. Med Åke är vi lite bortskämda, där vet vi att det fungerar, att vi tänker på ungefär samma sätt och att han definitivt säger till om någonting är oklart. Nicklas (som ni ännu inte fått se några bilder från) börjar med att skissa, scanna och maila till oss, så att vi kan sätta stopp redan på ett tidigt stadium om vi missförstått varandra vilket också fungerar väldigt bra. Däremot skulle vi aldrig bara beställa bilder, utan att ge några ytterligare synpunkter. Det är ju inte kul för någon och blir inte bra...

/t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb

Måste bara instämma i berömmet över Åke. Han är en mycket duktig/skicklig (stryk det som ej önskas) tecknare. En annan avundas honom... *ser småsorgsen ut och får helt plötsligt skratt i ögonen* Men det är klart att man ska ha honom som idol, E'ty han hör till de bästa i gamet... Min Idol... Åke Rosenius.

- Ännu mer OT, hade faktiskt inte ens mod att hälsa på honom när han var på Absolut spel, den sistlidna figurspelsträffen...

Att sträva efter samklang är givetvis oerhört viktigt. Bilder ska säga de där tusen orden som inte läsaren orkar läsa. Och då måste jag säga att ni lyckas alldeles utmärkt.... för även om Åke (och denne för mig okände Nicklas) är sjusärdeles skickliga tecknare så måste ju deras stil överensstämma med er stil och spelets känsla. Jag skulle själv aldrig greja att få till bilder i den stil som Western kräver, (övertygad om det) alltså har ni gjort ett mycket gott val av tecknare och det är en av grundstenarna för att helheten ska fungera - att alla inblandade har samma känsla i det dem gör.

Alltså, ni är mycket skickliga själva... Passa på att ta åt er det berömmet, för det kommer inte att återkomma....

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast

Riddaren

Swashbuckler
Hyllar Rosenius (OT)

"Ännu mer OT, hade faktiskt inte ens mod att hälsa på honom när han var på Absolut spel, den sistlidna figurspelsträffen..."

Skall nästa gång Rosenius är där samtidigt som mig en sådan onsdag ha block redo för en autograf /images/icons/smile.gif

Riddaren - saknar Rosenius autograf, men skall skaffa en /images/icons/cool.gif

http://www.backtotellus.com/ http://www.eyesoffate.com/

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb

Man kan väl alltid hoppas...

Nästa gång ska jag definitivt ha med mig en viss liten "bok"... och den hoppas jag lyckas få signerad också....

Beröm slösar jag dessutom bara med när jag tycker något är bra... och ert team är bra! Så det så.

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast

Rosen

Myrmidon
Re: Phew...

<I>Åke, det är vid det här stadiet du bör lägga av.
Stranger - uuuccchhhh fy Åke</I>

Då förmodar jag att du aldrig har sett mina kinky Khelataar-grejor ute på nätet... (-:

--
Åke, vars allra första reflektion över rollspel way back var att de verkade rätt trist könlösa.

Stranger

Veteran
Re: Phew...

Jo jag har både sett det ena och det andra speciellt runt omkring Khelataars och dess supplements omslag - undrar hur det kan komma sig.
Stranger - jag är chockerad, den harmlöse, westernritade hjälten Åke har blivit en...en....p..po...por(jag tänker inte säga det)kladdare(ööö...alltså en som ritar inget annat).

Rosen

Myrmidon
(OT) Re: Phew...

<I>Jo jag har både sett det ena och det andra speciellt runt omkring Khelataars och dess supplements omslag - undrar hur det kan komma sig.</I>

Tja, eftersom du frågar... från Lancelot-listans FAQ:

<B>2e: Visst satte Lancelot lättklädda kvinnor på Khelataaromslagen i syfte att profitera på hormonstinna tonårsgrabbar och tjäna massor av pengar?

Nej, bilderna hamnade där för att
a) Den spanska bildbyråns fantasy-sortiment huvudsakligen bestod av bilder med muskelbarbarer och kurviga brudar (fast ingen brukar klaga på de lättklädda _killarna_ på omslagen till Zimarakh och Tarakh...)
b) Lancelot-redaktionen DYRKADE såna bilder. Vilket f.ö. författaren av den här FAQ:n gör också.

Det kan även påpekas att Lancelot returnerade ett par bilder som visade lite i mesta laget för att få dem lätt censurerade innan de trycktes, och några futuristiska babe-bilder som erbjöds till Wastelands men ratades av Lancelot publicerades senare av Target som modulomslag till cyber-Mutant.</B>

Har alltid undrat varför det blev ett sånt jävla hallå om de där tämligen harmlösa babe-bilderna medan ingen har kommit och gnällt på omslaget till 'De svarta banden'...

Tämligen off-topic här, men de ovannämnda returnerade bilderna finns fö att bese på
<A HREF="http://www.algonet.se/~khelatar/khe/attic.html#lopp" target="_new">http://www.algonet.se/~khelatar/khe/attic.html#lopp</A> -- Åke

Joakim_UBBT

Veteran

Vifta med en dosa generalsnus och en kopp kaffe så får du nog med nonom hem oxå /images/icons/wink.gif.

Rosenius rules.... hmm vi hoppas se honom stryka omkring i umeå runt nyår.. ska väl börja ordna med det oxå...phuu

"Att spela datorspel på konvent är som att runka under en orgie" Citat SnöKon-95