@ Krille:
Eftersom jag inte har tillräckligt mycket inflytande över rollspelshobbyn i Sverige eller dess utövare vore jag tacksam om du inte lät mig stå till svars för de frustrationer du byggt upp genom åren i kontakt med andra spelare. Dessutom kan jag tillägga att jag inte känner igen de punkterna du tar upp som något som Neogames jobbat med men det beror helt säkert mestadels på mig.
Möjligen finns det något unikt med just hur Neogames arbetar som gör att de omöjligen kan få igång en fungerande blogg i stil med Järnringen men det är trots allt möjligt. Jag tror att i princip alla är nöjda med deras blogg, också även om den enbart varit hälften så aktiv. Det betyder inte att Neogames måste följa just den modellen men det är i min mening ett tydligt exempel på att hur väl det kan fungera.
Slutligen skulle jag vilja be dig att inte skrika skällsord i en post som uppenbarligen är riktad åt mig. Det står dig givetvis helt fritt att göra så men samtidigt förbehåller jag mig rätten att be dig låta bli.
@ Organ:
Nej Anders, jag tycker inte det är rimligt att de personer som arbetar för Neogames prioriterar det arbetet på bekostnad av andra saker, vilka de nu må vara, som de känner att de hellre skulle göra.
Ja Anders, jag tror att det är "yttre omständigheter de inte har någon kontroll över eller chans att förutspå" som gör att Neogames bryter sina deadlines.
Den poäng jag försökte göra var att de, enbart i mitt personliga tycke, vore bättre att inte sätta upp några deadlines överhuvudtaget.
Ja, det kommer säkerligen vara de som tycker det vore dåligt. Men, jag tycker det vore bra.
Avslutningsvis.
Med tanke på hur svårt Neogames verkar ha att få ut information (vilket visserligen kan vara ett medvetet val) och att hålla sina deadlines vilket (utgår jag ifrån) skapar en hel del frustration, så borde de, igen helt enligt min personliga åsikt:
1. Ta bort deadlines som ändå bryts.
2. Skapa någon form av platform (blogg, hemsidan, detta forum) där någon med någorlunda överblick en gång i månaden eller i alla fall varannan månad skriver ett kortare inlägg. Inte någon detaljerad redogörelse, kanske inte ens något som har direkt att göra med utgivningen, men i alla fall något litet.
Jag lämnar möjligheten öppen för att även detta vore för mycket men jag har själv svårt att se att det inte vore möjligt oavsett vilka tidsbegränsningar och verklighetspåträngningar som finnes.
Med risk för att starta något jag inte kan avsluta skulle jag också vilja lägga till en kort off-topic kommentar:
Rollspel.nu skulle kunna vara Sveriges bästa rollspelsforum men idag känns det ofta när jag läser och betydligt mer sällan gör ett inlägg att man mäts och vägs utifrån en lång historia av trådar som enbart forumets veteraner känner till och har läst. Sociala spelregler och oskrivna lagar växer fram var människor än möts men här känns det ofta för mig som att det finns en filt som hämmar kreativitet och spontanitet. Det tycker jag är synd.
/björn