Det beror ju på...
...vad man har för föväntningar. Om man vill ha en ny bok varje månad, kan man nog tycka att NeoGames och RiotMinds är "sega företag". Då ska man hellre satsa på att spela Dungeons & Dragons (med d20-prylar). Då får man det motsatta problemet: det kommer för himla mycket prylar för att man ska hinna med, och det är svårt att veta vad som är bra.
Om man tittar på utgivningstakten för kanske 15 år sen, så är även då NeoGames och Riotmainds "sega företag", eftersom det då i stort sett sprutade ut moduler och rollspel från Target Games. Och även Lancelot Games som fanns då hade en hyfsad utgivningstakt.
Men... om man betänker dagens minskade marknad och konjunkturnedgång som också påverkar oss rollspelare och hur mycket vi köper, så är inte NeoGames och RiotMinds "sega företag". Det tar den tid det tar helt enkelt. Sen får man tänka på att företagen gärna vill sälja slut på den tidigare modulen innan de gör en ny, vilket alltså kan vara en förklaring till varför det tar lite längre tid nu förtiden.
Jag är fullt nöjd med den takt RiotMinds ger ut sina prylar (NeoGames har jag inte behövt ta ställning till då jag inte spelar deras spel).
Magnus