Ändlösa anekdoter
Jaså du tycker du haft svårt
Genom åren (närmare 18) har jag varit med om bla (som spelare/sl):
Killen som sitter och läser sin fantasybok hela spelkvällen, men tittar upp när han skall slå. På nåt magiskt vis var det ändå han som hade bäst koll i spelargruppen.
Killen som somnar mitt i en våldsam strid när alla andra studsar runt i rummet och ropar.
Snubben som säger att han bara skall gå ut och röka och bara försvinner, kommer tillbaka ett dygn senare (röka, polare cyklar förbi, öl, fest, krogen, brud, bakfylla etc hann han med)
En spelare börjar spontant baka pizzdeg.
Var på utdragen toa mitt i en spelsession, när jag kom ut var alla borta, satte mig och väntade men då hade det visst avslutats och folk hade gått hem.
En kille lagade en video samtidigt som vi spelade en gång.
Åtskilliga har somnat på golvet. "Väck mig när jag ska slå"
En karaktär blir dödad av en annan varvid han flyger på honom och det blir fullt slagsmål så vi andra får sätta oss på dom (spelade inte mer med dom sen).
Snubben på konventet som satt och peta näsan o satte snorkråkorna på undersidan av rollformuläret.
Vampire livarna som tröttnade och började spela basket (i smink, lösnaglar och långa kappor) i gympasalen. Såg rätt fånigt ut.
Folk som inte är aktiva sitter och spelar tv-spel/dataspel etc (funkar så länge de inte är i samma rum, svårt i en etta bara, man blir vansinnig).
Vi spelade i en skabbig studentbostad då nån gick ut på balkongen trots varningsskylten och den rasade (2:a våningen)...
Zombien som varit vaken 84 timmar och skall lösa ett tankeproblem. Han kunde inte ens skilja på d8 och d10
Spela rollspel på förfesten rekommenderas inte heller... Förutom möjligen Panic(tm) eller Paranoia.
Spelledaren som lessnar på att spelargruppen är ouppmärksam och samlar in rollformulären och ÄTER upp dem.
SMS:ande är också ett otyg som folk gör nuförtiden.
Klassikern med pizzakartongen på rollformuläret, "genomskinlig karaktär någon?"
Killen som missar träningen och gör armhävningar/situps på spelmötet.
Pyromanen som eldar upp flera rollpersoner och halva handskrivna äventyret över ljusen.
Den lille statistikern som slår 10000 slag med d100 för att "kontrollera" att de verkligen slår med jämt utslag.
Alla tokiga vidskepliga spelare som måste genomgå ritual för varje tärningsslag, bla killen som var tvungen att springa utifrån hallen, genom köket, in i vardagsrummet, hoppa över en pall och kasta tärningen på rollformuläret. Missade han var han tvungen att kasta igen... *suck*
De 2 längst bort över bordet börjar en omgång 2on2 diplomacy "under tiden".
En klassiker under flera år var att på fredag-lördag gick alltid nån/några i gruppen ut och festade på krogen mellan 23 och 02 och sedan kom tillbaka om de inte fick ligg.