Krille
Super Moderator
Jag upplever att det är läskigt segt att navigera på forumet just nu. Det kan ta mellan tio och trettio sekunder att göra något.
Magnus betalar fyra gånger vad jag betalar för livbåden vi legat på i mellan. Så segt en stund på natten medan de tar backupper av den virtuella servern är en sak, men den bör vara hyfsat responsiv resten av dygnet. Något annat ser jag som ett problem att hantera.krank;n49283 said:Min misstanke är att den nya servern kanske är lite mindre snabb och kraftfull än den gamla. Och att det är priset vi ev. får betala för att ha ett forum som inte någon skurk springer iväg med. Kanske.
Kanske bara att servern defragmenterade sina diskar...?Ond bråd död;n49288 said:eller vad kan det annars bero på?
Mycket snabbare. Fortfarande ett litet glapp mellan klick och att man kommer till sidan, men inget jag hade tänkt på innan detta. Och framför allt 5-20 gånger snabbare än tidigare!Vicotnik;n50417 said:Hej
Nu har FSData sett över forumets hårdvara och flyttat oss till en mindre belastad del. Vi i teknikgruppen skulle vilja ha er hjälp för att se om vi upplever att forumet flytter på bättre nu, dvs forumet laddar fortare än tidigare.
Vi tänkte återkoppla till FSData om hur det fungerar på söndag eftermiddag/kväll om hur vi upplever svarstiderna på forumet.
För att vi ska få den bästa helhets bilden behöver vi er hjälp, så skriv gärna hur ni upplever hastigheten på forumet just nu.
Hälsningar Teknikgruppen.