Nekromanti Sen varning: Firefly

Staffan

Myrmidon
Jag upptäckte precis att TV400, som precis börjat sända, har med den ypperliga sf-serien Firefly i sin fredagstablå. Närmare bestämt kl 20. Om ni hinner, missa INTE denna lysande serie.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Det tråkiga...

...är ju att den lades ned i förtid :gremfrown:

Ser dock fram mot den kommande biofilmen Serenity som fortsätter handlingen vidare :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Re: Det tråkiga...

...är ju att den lades ned i förtid
Jo, fast man kan ju roa sig med Starhunter istället som sändes ungefär samtidigt och påminner rätt så mycket om Firefly. Den höll i alla fall i två säsonger, även om första halvan av andra säsongen var lite underlig. Dessutom är Tulip ett mycket häftigare skepp än Serenity (Hur mycket häftigare måste inte ett skepp som har ett oanvänt baseball-däck vara!).

Robert Jonsson

Jag gillade Starhunter också - fast den är inte lika bra som Firefly. Vad jag stör mig mest på var att säsong tvås final egentligen inte var något annat än ett rehashad avsnitt från första säsongen. Det gillade jag inte alls :gremfrown:

Troberg

Sinister eater

Vad jag stör mig mest på var att säsong tvås final egentligen inte var något annat än ett rehashad avsnitt från första säsongen.
Det som stör mig mest är att man dumpade nästan alla huvudroller (eller troligare att huvudrollerna dumpade serien) efter första säsongen och i princip började om med nya. Inte lika illa som Witchblade där man i princip körde första säsongen en gång till, men ändå.

Starhunter känns i vilket fall som den mest lämpliga för rollspelsinspiration. Och Tulip är häftigare!

Robert Jonsson

Jo, det var inte mycket ifrånsäsong ett kvar - annat än min favoritroll (Percy härskar! - Och är för övrigt väldigt lik Kaylee :gremtongue: )

Tulip osm skepp? Tja, där kan jag vara benägen att hålla med dig. Men serien är inte i närheten av serien Firefly.