Nekromanti Senaste årets inköp

Hjalle

Swashbuckler
Jag har tagit det stora klivet och faktiskt köpt andra spel än Eon.

Emellertid, Barbarer & Människofolk , Diamantäpplet och Atlasboxen slank ned ändå, men det gills inte.

Västmark införskaffades i somras och var till än början väldigt hett. Jag läste, häpnades och tände totalt! Men, sen tog vi upp Eonkampanjen igen efter ett litet uppehåll och Västmark föll allt mer i glömska.

Innan dess hade jag köpt Mutant, som fungerade likartat (med undantag av att jag kanske blev ännu mer tänd då och att spelet fallit ännu mer i glömska).

Ett härligt billigt ex av Western har också köpts, och det är i sanning ett härligt spel! Stämningen av galen, skjutglad mexikanare kombinerat med överdygdig skollärarinna gör mig glad.

Sen har jag även skaffat DoD-modulerna Jorges Bestiarium, Snösaga, Vildhjarta och Eldsjäl. Regelboken har jag ännu inte vågat sätta tänderna i, dels eftersom jag ändå inte kommer köra med reglerna och dels för att jag lika gärna kan vänta till DoDT. De fyra modulerna jag skaffat hittils har dock varit väldigt läs- och köpvärda, och givit mycket inspiration.

Så, min lista blir...
Barbarer & Människofolk, Eon.
Diamantäpplet, Eon.
Atlasboxen, Eon.
Västmark 3.
Western, regelboken.
Mutant: UA regelboken.
Snösaga, DoD.
Vildhjarta, DoD.
Jorges Bestiarium, DoD.
Eldsjäl, DoD.

Ingen stor lista alls, men fyra nya stora svenska rollspel. Skymningshem: Andra Imperiet lär stå näst på tur, utom nya Eonmoduler.

Återstår att se när jag vågar köpa utrikiskt... :gremsmirk:

-Hjalle, missade 07:59.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Amen vaf…?!

Att det ska vara så svårt att komma ihåg ett av Sveriges största rollspel. :gremcrazy:

Till min lista över rollspel inköpta det senaste året ska alltså fogas Eon III-boxen.

Krille

Super Moderator
Re: Amen vaf…?!

"Att det ska vara så svårt att komma ihåg ett av Sveriges största rollspel."

Men det är väl lätt att förstå. "Drakar&Demoner" har 14 tecken, "Eon" har bara tre. Så det är ju hur lätt som helst att glömma.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Virrigt svar

Höh, tror du jag har tid att LÄSA böckerna också?

Snabbrecension:

Sigmar's Heir = 8/10 (avsaknad a bra kartor inte bra)
Old World Bestiary = 8/10 (cool idé, jobbig organisation)
Old World Armory = 6/10 (konstiga priser, men ändå den bästa utrustningsboken jag sett)

Iron Kingdoms CG och PG = ??? Inte så mycket bilder som jag velat ha, feta böcker, coolt. Köpte just Monsternomicon och Liber Mechanika. Jag ger betyg på pontentialen istället = 9/10. Finns mycket jag ska stjäla till min WFRP/IK bastard child.

/M