Nekromanti Senaste årets inköp

Dimfrost

Special Circumstances
Jag köper inte så mycket grejer (eller det var åtminstone min uppfattning innan jag läste svaren i den här tråden) så jag tycker inte att det är så svårt. De tveksamma fallen (som trots allt var en del) löste jag lätt genom att jämföra med förra årets tråd. Den uppkom ju ett år efter en tråd om total redovisning av ens rollspelssamling. Jag skulle inte kunna redogöra för inköpsdatum för alla mina böcker direkt. :gremsmile:

Dessutom lider jag för tillfället av brist på hyllutrymme, så det senaste halvårets inköp är lätta att särskilja eftersom de ligger i ett par högar på ett bord samt ovanpå en hylla. :gremsmile:

/Dimfrost

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
En hel del av inköpen kan knytas till konvent. Därtill kommer att många av de böcker jag köpte är nya, vilket gör det enkelt att se efter på tryckåret. Sedan har jag rätt gott minne också.

Storuggla

Champion
Ganska enkelt. Alla böcker utgivna eller tryckta 2006 jag finner i min ägo borde jag köpt under 2006. Äldre saker köper jag mest av något speciellt skäl, vilket gör att jag minns dem enklare. Dessutom har jag hängslen.

Storuggla, åter i tjänst, tyvärr

Johan K

Gammal & dryg
En fråga - hur fan minns ni vad ni köpte när?
Tjaa, vet int faktiskt...
Har bara blivit så at man mins det av nån mystifik anledning. Har inget bättre att fylla hjärnan med, antar jag... :gremgrin:

PAX

Jordisk Äventyrare
Malleus Monstrorum samt Masks of Nyarlathotheptill Cthulhu, men containern verkar ha åkt vilse nånstans.

Håll ut Krille. Jag beställde Monstrorum tillsammans med en hög andra böcker (ville ha fri frakt) den 25 Oktober men Chaosium skeppade inte iväg förrens den 16:e November. Idag fick jag en avi på detta maffiga paket...

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Fyra produkter

Yyy kanske tolkade min något felaktiva titel som att det endast var just köpta grejer som räknades? Själv fick jag H&T från Fenix och Vägar som ersättning för korrläsande, men det framkommer ju inte riktigt ur titeln på tråden. Men jag valde att ha kvar den av historiska skäl. :gremlaugh:

/Dimfrost

Bunny

Crazy like a fool
Jag ska göra min egen lista:

En anledning jag nyss kom på till att jag valt att bara gnälla på andras listor och inte göra en egen är att:

Shi2: Vägar

Det där är min lista. Rekordkort. Egentligen skulle Noir ha tillförts till den, men den var slutsåld på Sci-Fi bokhandeln.

MrG

Swashbuckler
Äsch, min lista är nog ännu kortare

Tror den nämligen är pinsamt följande summering;
Inköpta rollspel 2006: -

Ska köpa fler rollspel i år :gremlaugh:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
En fråga - hur fan minns ni vad ni köpte när?
Simpelt: Man kollar i rollspelshyllan. Allt som fortfarande känns rätt nytt köpte man troligen under året. I mitt fall vet jag att jag bara hade tre GURPS-böcker när året började och att jag köpt allihop under de senaste fem månaderna ungefär. Jag vet dessutom vad jag köpt nyligen iom resor osv.

Att jag sedan var vrålpank under årets första sex månader och således inte hade råd att köpa någonting hjälpte också.

Men, lite koll har man väl. Åtminstone över det senaste året - jag skulle absolut inte kunna säga vad jag köpte t.ex 2004...

EchonCique

Hero
Gnällfia, det blir smisk på fingrarna!

Om du skall vara sådär snuskigt petnoga, så kan jag ju addera två titlar till min lista över 'inskaffade' rollspel under 2006.

Drakar och Demoner: Trudvang (Erhållet för spelledande under GothCon)
Noir (Erhållet recensionsexemplar)

DoDT är spelat en kväll här hemma och ingen spelare tyckte om det, Noir tror jag faller folk bättre i smaken.

Torbjörn

Swordsman
Lords of Darkness
Underdark
Mysteries of the Moonsea
Sons of Gruumsh
The Twilight Tomb
The Doom of Lishtonshire
Complete Adventurer

Shadowrun 4e
Mutant UA
Mage

Torbjörn

Eksem

Champion
Conan D20
The Elephants Tower
Secrets of Xen'Drik
Red Hand of Doom
Barbia

Mot all förmodan använde jag alltihop... mycket. Det har aldrig hänt förut.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Inte särskilt många rollspel i år, vare sig köpta, stulna eller ärligt förtjänade.

DoDT
Eld & Sot
L5R
DoD: Chronopia
Ravenstar
Krigsherren

Sedan finns det säkert några som jag har glömt, förra GothCon och hela våren 2006 känns väldigt avlägset just nu.

Zire

Swashbuckler
Shi2:Vägar
Drakar och Demoner Trudvang
Eld och Sot
Galtevår
DoDT: Spelledarskärmen
Vastermark

- Zire

DesertRain

Hero
en massa Eon böcker