Nekromanti Senaste nytt om Codex

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Förtydliga tack?

Det stämmer bra som du säger...men om någon anmälde sig som prenumerant i början av januari, denne har ju inte betalt ännu...inbetalningskortet kommer ju med första numret, som lär komma i slutet av februari...han kan ju inte gärna betala innan tidningen ligger i brevlådan enligt det som står på hemsidan...dessutom visste han ju inte om prishöjningen...

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Förtydliga tack?

Det är priset som gällde när man anmälde sig som man ska betala, inbetalningsblanketten som följer med tidningen bör ha rätt pris.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
när det går bra ska man väl inte sälja?

Nog för att man som rollspelare är lite överdrivet nojjig och anti mot företagsintressen m.m.
Men är det verkligen nödvändigt att utöka hela tiden, produkten kan bli urvattnad, + att nu kanske ni måste svara inför dom där portal-nissarna, som bara skriker "profit, profit!" hela tiden, och "mer dataspel, det säljer!", vad ska ni göra då?

Man ska inte tumma på sin integritet för kapital, jag får dåliga Target games vibbar...
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: när det går bra ska man väl inte sälja?

Får man en stark kraft i ryggen med kapital som bidrag (allt handlar i slutändan om pengar), så hjälper det till att utveckla tidningen, och för det mest till det bättre.

Dessutom finns t.ex. större möjlighet till annonsering (ger inkomster).

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,332
Location
Enköping
Re: Sid antal och kostnad!

Det beror på vad man tycker är skit helt enkelt.
Jag måste erkänna att en del reklam uppskattar jag, den från spelåterförsäljare, alltid bra att veta vart man kan ringa eller vilka internetaffärer man kan handla hos. övrig reklam är bara ett nödvändigt ont.

När det gäller innehållet i övriga tidningen så ska rollspelen utgöra minst en fjärdedel och resten ägnas film, dataspel, figurspel, serier och böcker samt nyheter och redaktionellt material. I dessa sidors fall är det väl skribenten det beror på hur bra nägonting är och läsarens behov. Om någon skriver en ultrabra artikel men man av någon anledning inte har någon nytta av den blir det väl skit ändå? Bästa sättet att påverka innehället i Codex är att tala om vad man vill läsa här på forumet och på tyck till formuläret på Codexsidorna. Som alltid är det bästa för oss som jobbar med tidningen konstruktiv kritik. Att skriva att man vill se mer rollspelsartiklar är bra, visst. Men än bättre är att tala om vilken typ av artiklar och till vilka spel. Vill ni ha fler yrken, vapen, magiska föremål, äventyr, kampanjideer, generella artiklar, genrespecifika artiklar, intervjuer med spelskapare, recensioner? Spelledartips, spelartips, figurmålartips, kartritartips, lajvmatstips?

Jag vet vad jag gillar att skriva om, och jag vet vad jag gillar för spel men jag har ingen aning om vad resten av spelsverige vill läsa om såvidare de inte hör av sig till oss på Codex. Och "inte kortspel och dataspel" är inte konstruktiv kritik om än önskemål. Och om vad ni vill läsa om inte verkar dyka upp skriv det själv och bli en aktiv del av Codex.

Daniel Schenström
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Sid antal och kostnad!

Jag vill också ha minst 25% rollspel, och det har jag sagt i en diskussion nyligen, om det var denna?

Ola säger dock cirka 25%, vilket jag tolkar som mellan 22-28 sidor eller så.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
7,012
Det är ju märkligt...

...Att folk är så snåla så att de börjar gnälla om 129 kr!? Vad jag annars tycker är synd är att Codex inte har tagit åt sig kritiken om att ha med dataspel i tidningen. Frågan är om någon läsare överhuvudtaget köper Codex för att läsa om detta... utfyllnad eller?

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,332
Location
Enköping
Re: Det är ju märkligt...

Jodå, Codex har tagit åt sig av kritiken om dataspel i tidningen, men för att driva tidningen med vinst, vilket är målet, så måste man få in tillräckligt med pengar från annonsörer och rollspelsannonsörerna räcker inte till. Var glad åt att Codex dataspelsartiklar handlar om datarollspel, de kunde handla om något helt ointressant ur rollspelssynpunkt som racingspel eller radiostyrda bilar. Det är alltså inte tal om utfyllnad för utfyllnads skull. Ville vi ha det kunde vi bjuda på t.ex. en väldigt mycket luftigare layout, större bilder etc.

Daniel Schenström
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
layout, luft och läsvänlighet

Luftigare layout skulle väl ändå inte skada? ;-) Det är ju en av de stora fördelarna med att tidningen växer alltmer i sidantal - att layoutarna får ett utrymme att leka på och att förhoppningsvis fler artiklar får mer utrymme att breda ut sig på, att texten kan bli en liten smula större här och där, osv... Rickard och Johan har gjort ett jättebra jobb hittills, men vänta och se vad de kan göra med lite bättre möjligheter :)

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
DUMMA Nightowl...

...som inte läser hela trådar innan han skriver något!

Nightowl, nu med dummerjönsstrut på huvudet

"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Det är ju en principfråga

"Att folk är så snåla så att de börjar gnälla om 129 kr!?"

Jag kan ju naturligtvis bara tala förmig själv, men för mig handlar det om ren princip. Om man beställer en prenumeration när den kostar 110 spänn vill man inte betala någon annan summa (undantaget om denna nya summa skulle vara mindre, naturligtvis).

/Sir Foilan
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Förtydliga tack?

"Det är priset som gällde när man anmälde sig som man ska betala, inbetalningsblanketten som följer med tidningen bör ha rätt pris."

Gött mos!

/Sir Foilan
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Det är ju en principfråga

Jepp, principfrågan förstår jag till fullo, man ska inte betala mer pengar än vad man gått med på. Det skulle nog vara väldigt olagligt att ta ut mer till och med.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Det är ju en principfråga

Sedan är ju just detta ett typiskt exempel på vad just prenumeranter har som fördel, de slipper prishöjningar...

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Teckenstorlek[OT]

Tänk om man skulle skriva i storlek 2 när man använder word. Tänk vad mycket rollspel man hade fått plats med på A4 100 sidor :)

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beauty is in the eye of the beholder"
 
Top