Nekromanti Senaste nytt om Vinterskogens Hemlighet ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag (Algstrand) har fått Peters (Bergting) bilder. Jag har satt Magnus (Seter) text. Däremot har jag inte hunnit rita färdigt alla kartor p.g.a. diverse julförberedelser.

Jag räknar med att bli klar till mellandagarna. Dessvärre har Theo (Bergquist) (som lägger upp allt material på <a href="http://www.riotminds.com/dod.html">Riotminds webb</a>) då rest utomlands. Jag ska fråga honom om vi får lägga upp Vinterskogens Hemlighet på <a href="http://www.bergting.com">bergting.com</a> tills han återkommit till Sverige.

Annars får vi vänta.

/Dante

P.S. Jag gillar äventyret skarpt. Det har DoD6-stämning, det är annorlunda, och det känns en aning nostalgiskt (lite som de första DoD-äventyren, innan Ereb Altor). Magnus rockar! D.S.

Sodivra

Champion
Vinterskogens Hemlighet

Det låter gott och väl Hr. Algstrand. Låt trons ljus lysa upp okunnighetens mörk i detta nya "äventyr" som dom tydligen kallas.. Jag, jag är Paladin Arvidos. Arvidosmens förkämpe!

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd. Omvänd nu kättare!
(Se min profil)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
DoD6-stämning ...

Sago-aktigt, trolskt, nordiskt.

/Dante

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Låter hur gott som helst!

Låter ju jätte gott. Hoppas verkligen att du lyckas få upp äventyret till mellandagarna. Om någon av mina spelare läser detta så kommer dom att komma springande som en flock hyenor. "ska vi spela då, ska vi spela då".

Äventyret har stora förväntningar på sig, åtminstone i min grupp. Lite konstigt eftersom vi bara vet namnet och så gott som inget om innehållet. Måste väl dock erkännas att namnet känns bra och sagolikt mystiskt. Hoppas att det inte sviker oss.

God Jul och Gott Nytt År på er alla. Det verkar som om vi kommer att få en fin julklapp i år omän lite försenad.

//Punger

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Johan K

Gammal & dryg
Låter spännande !!
Väntar med spänning på detta !!! /images/icons/smile.gif

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Suck...

...fattar du inte att förväntningarna på äventyret nu är ÄNNU högre än de var innan? :)

Jaja, jag kan passa på att säga att jag kommer att finnas på forumet när äventyret släpps, OCH kommer att svara på frågor om vad jag egentligen tänkte, OCH ta emot idéer på hur man enkelt kan göra äventyret ännu bättre. Eftersom det är ett elektroniskt äventyr kan vi nämligen enkelt fixa de värsta buggarna som ni hittar. Om ni nu hittar några... ehh, vad tänkte jag på, det här är ju Drakar-forumet. Klart ni hittar buggar... :)

Allt för att alla ska få ett så bra äventyr som möjligt. Det är ju alltid svårt att täcka alla eventualiteter när man skriver ett äventyr.

Fast en sak kan jag lova; det snöar rejält i Vinterskogen.

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

G

Guest

Guest
Re: Vinterskogens Hemlighet

Finns det typ nån info om Vinterskogens Hemlighet nånstans???

Hate is Fate!!!
åså en annan
Pain is Passing...
Love is Lasting...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Den lilla stämningstexten

Frosten biter hårt i kinderna. Träden står frusna i evig is, kristalltappar hänger från snötunga grenar. Världen står tyst och död och tom. Kall och gnistrande stjärnnatt speglas i de istäckta tjärnarna. Var är våren? Var är porlande bäckar och sjungande fåglar? Varför tar aldrig vintern slut?

Mer än så vill jag inte lägga upp på forumet eftersom jag inte vill avslöja för mycket för de som ska spela äventyret (spelledarna får ju reda på mer, men det får de när de läser äventyret).

MVH

Magnus

www.houdini.se

Sodivra

Champion
Magnus Seter?

Du skrev ju Kaos Väktare!

[color:green]BEHEMOTH! BEHEMOTH! ALL MAKT ÅT BEHEMOOOOTH!</font color=green>

/Arvidos, djurisk. (Kaos Väktare är bäst! Efter svartfolk..)

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!

Nerosuferoth

Swordsman
Re: Magnus Seter?

Va! Är det sant?! Då kan jag bara säga att om någon tvivlar på Vinterskogens Hemlighet, sluta med det! Den här mannen vet hur man skriver...

Kaos Väktare är supergrym!

Nerosuferoth

Klatu Verata Nictu

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hmm, äääh, kul...

...att nån upptäckte det. Det är visserligen inte det enda jag varit inblandad i för Target, ni hittar nog mitt namn i några fler prylar (fast inte för DoD).

Fast DoD har man ju alltid velat skriva grejer till, så nu jävlar är det läge att passa på.

God Jul!

Magnus

www.houdini.se

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Kunde inte sagt det bättre själv!

Va! Är det sant?! Då kan jag bara säga att om någon tvivlar på Vinterskogens Hemlighet, sluta med det! Den här mannen vet hur man skriver...
Kaos Väktare är supergrym!

Du tog så gott som bokstavligen orden ur munnen på mig! Kaos väktare är verkligenen grym bok. Nu har tvivlet på att det blir ett bra äventyr släppt totalt.

//Punger

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Archer

Swashbuckler
Re: WFRP ?

Fråga, Du har inte spelat WFRP eller WFB ? man får det intrycket när man läser Kaos Väktare :)
Jag menar då inte detta som något negativt, men de olika "Kaosgudarna" verkar ha blivit lite inspirerade där ifrån.

Hur som helst så var det en roande, nyttig och trevlig bok, bra författat.

God Jul på dig själv.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
WFRP är mitt favvisspel...

...så visst finns det saker i Kaos Väktare (och Mutant Chronicles) som är inspirerade av WFRP-världen.

Fast nu känns det som om min egen kampanj kommer att vara en blandning av Trudvang och Old World. Mörkt, skumt, mycket skog och en massa sagostämning. Med mycket plats för hjältar.

Magnus

www.houdini.se

Bosse_UBBT

Swordsman
Re: WFRP är mitt favvisspel...

Alla gamla rävar diggar väll warhammer fantasy rpg? Och Ars Magica. Verkar vara lite inflation ibland det äldre gardet, iaf här i Umeå. :)

Har aldrig riktigt orkat med att ta upp nått av spelen, men det kan vara eftersom jag inte är så inne på fantasy. Har iofs börjat gilla både efter flitigt spelande (speciellt warhammer) på snökon och julkon.

/Andreas - kom det ut nått vettigt? tveksamt.

Archer

Swashbuckler
Re: WFRP är mitt favvisspel...

Trevligt att höra, min egen kampanj har även den tagit den vändningen att den känns som en blandning av stor skog och the Old World, det vill säga en mycket mörk stämning med lite mer sagoinslag.

WFRP är också ett av mina favoritspel, och det jag spelat mest vid sidan av DoD.
Kul att upptäcka att det fortfarande finns folk som tycker att det är ett trevligt spel.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)