Nekromanti Senaste nytt om Western IV

yokowermland

Warrior
Faktiskt är jag lite förvånad över att man inte läst den ultimata western romanen när man skapar ett rollspel i western setting. Men va fan har man inte läst den så har men ju boken oläst och det är ju inte kattpiss.

KnightVision

Veteran
Skarpskytten said:
Sciencefictionbokhandeln säger nu att Western IB kommer i "augusti 2012" (ja, det står också "påsken", men det tror vi väl inte längre på). Någon som vet något om detta datum?
*dör lite grann av sorg* =/

Klingonsylt

Swordsman
När var det någon hörde något senast? Har för mig att de lovade en statusuppdatering i slutet av augusti men det var ju ett tag sedan. Visst är det bra att man slipar på spelet men lite nyheter skulle inte skada.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Jag ska inte till GothCon, men efter det kanske läget klarnar? Kommer konventsäventyret att spelas med de nya reglerna?

Cymew

Veteran
Det finns inga anledningar i världen att inte spela Dogs!

Jag är också less på Westernväntan, och den isande tystnade.

Spela Dogs, och förra utgåvan av Western!

oolaa

Veteran
Jag SL:ade förra årets konventsäventyr till Western! och då var det med de nya reglerna.

Personligen gillar jag spelet skarpt och de verkar ju ha väldigt mycket material färdigt så jag undrar varför de inte kläcker ur sig det snart.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
:gremlaugh:

Jag måste erkänna att jag inte är så förtjust i regelerna. Det är äventyren och bakgrundsmaterialet som är bra. Men jag hoppas att de nya reglerna bli ett snäpp bättre än de gamla, även om de säkert kommer att vara väldigt trad-iga.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
oolaa said:
Jag SL:ade förra årets konventsäventyr till Western! och då var det med de nya reglerna.

Personligen gillar jag spelet skarpt och de verkar ju ha väldigt mycket material färdigt så jag undrar varför de inte kläcker ur sig det snart.
Det är ju ganska konstigt ...

Orkar du skriva något om vad som väntar när de nya reglerna kommer? Är det mes tweaks och strömlinjeformning, eller är det stora förändringar på gång?

Cymew

Veteran
Reglerna fungerar. Det är inget pretantiöst indiehippieflum, om man gillar det förstås.

Jag har sett reglerna sedan de först publicerades och de är bättre i den senaste publicerade inkarnationen!

Men som sagt. Som kommersiellt äventyr är Western en katastrof och det finns ju inget som hindrar en att spela Dogs. Det är en av mina absoluta favoritspel.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Jag blir ju frestad att skriva något elakt eller sarkastiskt. Men jag läste i Fenix för inte så länge sedan att Tove fortfarande är sjuk, så det gör jag inte. Spelet kommer, troligen, förr eller senare. Vi får ha tålamod.

KnightVision

Veteran
Ja, jag tänker då fortsätta att vänta. Detta spel kommer vara allt jag behöver på länge när det väl kommer. Ser fram emot det sjukt mycket! =)