Nekromanti Senaste nytt om Western IV

KnightVision

Veteran
Anders & Tove;n35601 said:
Crowdfundingen för Western IV startar på måndag. Senaste Fenix anlända några dagar för tidigt till prenumeranterna eftersom tryckeriet skickade iväg dem innan de gick på semester. Numret kommer att komma ut i butikerna på tisdag i nästa vecka.

/Anders & Tove

Ah, misstänkte att det var så. Då ser jag fram emot nästa vecka!

Oden

Veteran
Hade tidigare förbeställt icke-deluxe varianten, är det Standard edition detta räknas som?
Hade även beställt ett formulärsblock. Om jag byter upp mig till en annan variant är det bara att nämna detta i mailet så inget försvinner på vägen?
Är det "Dead mans hand" som är den närmaste varianten som innehåller alla tillbehör?

Noterade också en textmiss på indiegogo-sidan under titeln Bonusar. Det står att det tillkommer material för varje 5000 eur istället för varje 500 eur som det verkar vara.
Ond bråd död said:
De talar om en annan sorts bonusar tror jag. Några hemliga bonusar som alla som fundat på en nivå som ger rollspelsböckerna kommer att få.

Dilandau

Myrmidon
Ganska dyra pdf-nivåer, va?

Och är inte målet på 1000 euro lite lågt satt med tanke på hur dyra perksen är? Fyra pers har fundat - 48% klart.

MEN jävligt skoj med nytt Western!
Ymir said:
Efter Helmgasts senaste tror jag det börjar bli en trend i rollspelssverige att sätta alldeles för låga CF-mål...
gorillotaur said:
Tydligen finns det ett element av att spela enligt sajtens regler i det hela också - kampanjer som får hög funding-procent syns mer på indiegogo. Har jag fått berättat för mig.

Alla som har förhandsbeställt Western IV direkt via oss kan uppgradera sin beställning till någon av specialutgåvorna genom att välja denna Perk och sedan kontakta oss så ordnar vi en återbetalning av det du redan betalat för grundböckerna. Det som kallas Standard Edition är alltså normalutgåvan, medan det som heter Marshal’s Edition är det som var Deluxe-utgåvan (den kan bara uppgraderas till Sixshooter Edition eller Most Wanted Edition).

Om du redan har bokat böckerna via oss (eller har en bindande bokning hos någon spelbutik) kommer du att få del av alla de fördelar som de som deltar i crowdfundingkampanjen får. Du blir tackad i boken och alla de belöningar som eventuellt blir bara för att man deltar får du del av.

Det finns alltså ingen anledning att skaffa Perken ”Dead Man’s Hand” om du redan har beställt Western IV – däremot är Perken ”En Samling Tillbehör” en bra idé om du vill få allt nytt som lanseras i och med denna kampanj. Vill du ha någon av de två samlingsvolymerna ”En Handfull Artiklar” eller ”En Handfull Äventyr” finns de bara tillgängliga genom vår crowdfundingkampanj, och du måste ha skaffat dem som Perks för att få del av nyskrivet och opublicerat material som de utökas med under kampanjens gång.

/Anders & Tove

Kul att du tycker det är roligt att Western IV äntligen blir avJ Skall försöka bena ut dina frågor/kommentarer.
  • Dyra Pdf-nivåer. Nja, alltså… Det beror på hur pessimistisk man är. I sitt grundutförande kan vi hålla med. Det kostar en del. Men är samtidigt mycket material som skall sammanställas, omarbetas för den nya upplagan och konverteras. I förlängningen har vi dock en lång rad delmål som utökar dessa volymer rejält. Tar man till exempel ”En Handfull Äventyr” har vi redan med ett fullängdsäventyr modell de vi redan har släppt till Western IV och då tar 175 kr för. Vi har ytterligare 3 lika långa med bland våra planerade delmål, ihop med ett 16 sidigt äventyr och ett runt 8 sidor. På motsvarande sätt är det mycket nyskrivet material på gång till En Handfull Artiklar, som då även måste illustreras. Så. Nej. I förlängningen räknar vi med att det inte är särskilt dyrt.
  • Även våra specialutgåvor är prisvärda, även om det kan se mycket ut vid en första anblick. De innebär alla att du får två böcker i fyrfärg, hårdpärm och konstläderomslag.
  • Den låga grundnivån beror på att vi är i den udda sitsen att vi redan haft förhandsbeställningar på Western under lång tid. Det innebär att vår crowdfunding inte avgör om spelet blir av egentligen – så långt är det redan klart. Därav den låga nivån. Trots det har vi givetvis större förhoppningar och förväntningar, annars vore vi väl bra ambitionslösa;-) Men istället för att låta kampanjen avgöra vad som kommer med i de grundböckerna, eller om de blir av tar vi spelhobbyn till hjälp för att sätta ambitionsnivån för projektet genom våra delmål. Vi har förberett satsningen genom att kontakta flera skribenter som kommer att bidra med material som utökar de två samlingsvolymerna, och självfallet hoppas vi att intresset kommer att bli så stort att vi även kan trycka dem (även om vi i så fall nog kommer att få göra som Eon och erbjuda en uppgradering till tryckt bok, för har det gått så bra är det tjocka moduler vi pratar om).

Ha det gott,

Tove & Anders

Pendragon

Swashbuckler
Hrrm. Med tanke på att Western en gång i arla urtiders morgon väckte vapennörden i mig, är ju vapenkortleken svårt frestande. Kan man få nån slags garanti på att tidigare utgåvors märkligheter är åtgärdade (Colt Walker är inte mesigare än Colt SAA!!!) så är det en given uppgradering.

Vapenstats i rollspel = serious buisness. ;)
Anders & Tove said:
Vi har sett över våra vapenstats, men risken finns att du blir lite besviken. Vi lyfte ut vapen äldre än 1850, för att istället ta med dem i Vägen Västerut (egen kampanjmodul om tidigt 1800-tal)
Pendragon said:
Ingen fara. Jag har petat in så många egna under åren att jag ändå räknat med att behöva lägga in de flesta igen. Det är nästan en bonus att få göra all den roliga researchen igen! Colt Walker är ju helt essentiell att ha med för den där karaktären som måste ha den största och mest kraftfulla handkanonen, även om den behöver ett separat packdjur och antagligen exploderar i handen...

KnightVision

Veteran
Jag skulle, apropå Pendragons post ovan, gärna se att Colt Navy heter Colt Navy (inte marin) och att Colt Cavalry heter det och inte Colt kavalleri, etc. Colt Police fick av oklar anledning heta det den heter, så där är jag nöjd. =)
Anders & Tove said:
Då blir du nöjd - försvenskningen av namnen är borttvättad ur nästa utgåva.
KnightVision said:
Det låter trevligt tycker jag!