Re: Onaturligt
Själva poängen var att även om SL säger "Theus finns inte", så TROR spelarna det lika mycket som karaktärerna; det står ju i figurskapningskapitlet ju...
"Ibland låter jag till och med det spelarna tror bli sanning ..."
Gammalt knep när jag trasslar med konspirationer etc - om spelarna kommer en BÄTTRE plot på spåren än den jag ursprungligen tänkt, kan jag göra last-minute-rewrites. Sedan blir de jättestolta för att de "genomskådat" den Djävulska Planen!
"Lite vidskeplighet skadar aldrig. Tänk om det finns ett litet korn av sanning i den, törs man då strunta i den?"
Nackdelen är att olika vidskepelser motsäger varandra. Det är ungefär som med Pascals tes om att det är lika bra att tro på Gud, för om Han finns vore det ju dumt att inte göra det, och finns Han INTE har man ju knappast förlorat något. Nackdelen med den är givetvis att man kan vakna till livet efter detta och upptäcka att muslimerna, hinduerna eller yanomamö-indianernas shamaner hade Rätt, och därmed är man stekt.
Jag brukar varna vittra när jag slänger ut slaskvatten också - man vill ju inte få nå "iråk". (Jag säger vittra så får det täcka skrömpta också; de blir bara smickrade om man kallar dem vittra).
Nightowl, lyssnar på Aida just nu, för femte gången. Mina grannar är nog rätt less... jag brukar inte lyssna på musik, så de är ovana också.
We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!