Nekromanti Serenity...fifan

NilsK

Ligist
Kom precis hem fran Serenity. Fyfasen vad den var bra. Jag vet inte nar den gar upp i sverige men om ni gillar sf sa har ni inget val, ni maste ga och se den. Eller fan, ga och se den anda den ar lika mycket sf som Star Wars (dvs inte mycket).

Har ni mojlighet se till att se Firefly forst dock.

-n

NilsK

Ligist
nja, jag ar inte pa recensionshumor riktigt och det finns redan x tusen recensioner av Serenity. Men:

1. Dialogen ar bra. Den ar smart och rolig (faktiskt)
2. Den blandar komik, drama och skrack effektivt. Hur manga filmer lyckas med det?
3. For att vara en relativ lagbudget rulle ser den mycket bra ut
4. Jag blev riktigt gripen. Var fasen nara till tararna vid ett tillfalle och jag ar inte speciellt lattrord.
5. Flera scener da jag bara ros av valbehag. Forsta gangen man ser Serenity...ouff vilken scen.

Till skillnad fran serien sa har de tonat ner Western influenserna och nagra av karaktarerna blir nastan statister men det ar val svart att komma ifran. Rent visuellt marker man att regissoren kommer fran tv, filmens styrka ar definivt inte pa det visuella planet (i motsats till sag, Star Wars). Sa allvarligt, hur manga bra sf rullar gors det? Det ar inget att snacka om, bara att palla sig ivag nar den dyker upp.

-n

Rickard

Urverk speldesign
För att få en aning om hur jag ska tolka din reaktion så måste jag ställa en fråga.. Gillar du Buffy-serien?

/Han som tyckte Firefly var ok, men inget att hurra över

NilsK

Ligist
Nej. Det lilla jag sett av Buffy (och det ar lite ska medges) var ratt menlost.

Jag gillar Firefly dock.

Rickard

Urverk speldesign
Ok, ser fram emot Serenity då [NT]

/Han som tyckte rätt mycket i Firefly var likt Buffy

PAX

Jordisk Äventyrare
Men var fan?

Någon som vet vilka biografkedjor som kommer att visar filmen? Har kollat SF och Sandrews hemsidor men hittar ingen info om Serenity där. Enligt SF-bokhandeln skall filmen släppas 25 November.

Vill helst se filmen på stora duken och inte en nerbantad 700Mb version...

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: Men var fan?

Sandrews är vår räddning... phiiuuu!!!!

MrG

Swashbuckler
Re: Men var fan?

Japp, najs, ska och se den ikväll, råkade märka att de sålde biljetter till förhandsvisning :gremsmile: