Stämma
WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Då och då hör man talas om den stora debatten om seriöst och oseriöst rollspel. Den verkar helt höra det förflutna till, troligen tiden före min födsel. Vad debatten bestod i har jag därför ingen egentlig uppfattning av. I Finna Dolda Ting återfinns följande rad "Redan tidigt förstod jag och mina spelkompisar att det fanns skilda spelstilar: hack'n'slash som var fult och barnsligt, och sofistikerat berättelsespel, som var fint och moget" (Martin Rundkvist). Jag misstänker att dessa spelstilar motsvarar "oseriöst" respektive "seriöst" rollspel.
Så, hur botar jag min okunskap? Vilka källor finns från debattens samtid? Vilka insändare i gamla tidningar ska man läsa, och vilka foruminlägg?
Det är den gamla tidens spelstilar jag är intresserad av, och hur man pratade om spelstil förr.
Så, hur botar jag min okunskap? Vilka källor finns från debattens samtid? Vilka insändare i gamla tidningar ska man läsa, och vilka foruminlägg?
Det är den gamla tidens spelstilar jag är intresserad av, och hur man pratade om spelstil förr.