Hmm, förutsatt att jag inte brydde mig om att matcha mot de andra spelarna, skulle jag välja Spider Jerusalem om miljön var SF, Katsuichi (Usagis lärare) om det var feodala Japan eller Sandman i vilken annan miljö som helst. Fast om jag ville skona SL från ohyggliga problem med Sandmans krafter skulle jag välja Silver Surfer istället
Spider Jerusalem: Spider är den mest hårdkokte människan på Jorden. Serien är fantastisk, Spiders tjuriga, övervåldsamma rättspatos är oslagbart, och kan man inte skriva som han är man bara en blek ursäkt för en journalist. För att citera honom själv: "His 'plain old observation' had him covering goddamn
flower shows."
Katsuichi: Han är coolare än Usagi. Detta är i sig såpass svårt att klara av att annan förklaring borde vara onödig.
För de eventuella hedningar
som inte läst Usagi kan dock förklaras att han är ett gammalt lejon(?) som lyckas vara sinnebilden av samurajens väsen samtidigt som han är en excentrisk och slug gammal gubbe. Hur bra som helst.
Sandman: Herregud, det här tänker jag faktiskt inte förklara. Gå och (köp, låna eller stjäl och) läs serien, och det på stört. Allt annat kommer att bli straffbart så snart Seriepartiet tagit makten över riksdagen; det är lika bra att ni klarar av det nu och får de privilegier som tillkommer en pre-regim-entusiast.
Fone Bone är rätt kul han med, förresten
/Feliath - har pengar av det enda skälet att han inte bor nära någon serieaffär