Nekromanti Serier på fantasy-tema

Jojo.

Ok, sorry, Borde ha läst det nogrananre. Men hittar man inte fantasyserier & böcker i närheten av varandra ? Det borde vara det mest logiska.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Re: Gigant (ot)

Nja, gamla godingar blir det nog inte. Det verkar bli en hel del crossovers mellan Marvel/DC/Dark horse.
Första numret innehöll en crossover mellan olika DC/Marvel hjältar som Silver surfer/Green lantern och Batman/Daredevil.
I nästa nummer kommer t.ex. Superman att möta slemmiga rymdmonster, likadana monster som Ripley slogs mot.

- daniel

"The force is with you. Always."

Re: Thorgal - The One and Only

Thorgal rules.

- Ymir, Thorgal-fanatiker.

jag gillar de nummeren med "Hämmnaren" dom e rätt coola

men om man vill sacka riktiga gammla godingar så skall man kolla "Serietidningen" med "nya tonårsgännget"
snacka om messigt namn men coola serier fanns typ bara i 4 nr

---------
-Netfeed-
---------

Spawn/Darkness/Witchblade

vad räknas de som?
skall man ta det som SF eller Fantasy eller något annat?

---------
-Netfeed-
---------

Kring slutet av 70-talet och en bit in på 80-talet skulle jag gissa. Men visst kan jag ha läst äldre nummer också. De flesta, om inte alla, nummer av Gigant som jag läste köptes dock från en handelsboda för 2 kr styck kring mitten av 80-talet, dvs efter det att tidningen lagts ner.

-Hans

<I>Kring slutet av 70-talet och en bit in på 80-talet skulle jag gissa. Men visst kan jag ha läst äldre nummer också.</I>

Rent subjektivt tycker jag att Gigant var som bäst omkring början/mitten av 70-talet, till stor del för att Neal Adams och Denny O'Neill var som mest aktiva då. (Minns bl.a en rätt flippad historia som Harlan Ellison co-skrev manus till...)

Fast själva tidningen har funnits sedan sena 60-talet; den var fö den första superhjältetidningen i Sverige som trycktes i färg.

--
Åke

Kom just på en till serie, den kanske inte kan klassas som "riktig" fantasy men iallafall. Jan-Åke Winqvists serie "Det nya folket". Handlar om ett neandertalarfolk för 30000 år sedan. Här finns schamaner, talande djur, med mera. Jan-Åke har en hemsida någonstans, men kommer inte ihåg adressen dit.

-Hans

Inga

Skräckkomdomer.. ??? Hur kan du göra så mot mig.. det är absolut en av mina favoritserier... kommer tätt efter Sandman .. och narur givetvis :D

Men skräckkondomen är knappast fantasy... så jag tror inte jag kan tipsa om något du inte redan känner till eller andra har tipsat om..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

Back