Nekromanti Serier till frukost

Foggmock

Myrmidon
Fem säsonger Futurama?!

Jag har fyra på DVD och det sista avsnittet på säsong fyra står det "Vi ses på en annan kanal" - vilket borde anspela på att Fox lade ner serien men de hoppades kunna fortsätta på ett annat nätverk. Finns det en mystisk femte säsong vill jag gärna se den!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Up your bottom!

Jag älskar den serien. Bottom alltså. Den är helt knasig brittisk och bisarr. Lite väl mycket prutthumor, men ibland är det briljant!

/M

Feuflux

omjonasson.se
Det femte hjulet

http://www.gotfuturama.com/Information/EpisodeGuide/Season5/
Bevis. :gremsmile:

Fast kvaliteten på den här säsongen är klart lägre än de 4 tidigare (imho) och de dök i samband med det massiva snacket om att serien skulle läggas ner. Så det är nästan som om de här är en del skräpavsnitt som "blev över" fast sen så fanns det en massa sådana så då blev det en säsong 5 iaf. 16 avsnitt varav de 2 första känns lika välgjorda som de 4:a första säsongerna (imho igen). Sen dras fjantpotentialen i taket.

Jag har inte sett den här på DVD så... den kanske inte finns (nej, jag orkar inte kolla upp det påståendets sannhetsgrad (eller vad ordet nu heter som skulle stå här)).

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Det femte hjulet

"Jag har inte sett den här på DVD så... den kanske inte finns (nej, jag orkar inte kolla upp det påståendets sannhetsgrad (eller vad ordet nu heter som skulle stå här))."

Jag har sett den på DVD och jag tycker faktiskt att den är helt okej. Här finns flera avsnitt som är ganska roliga och det sista är aning sorgligt och lämnar en del frågor obesvarade. Gillar man Futurama i övrigt så tycker jag definitivt att man ska försöka se även säsong fem, trots att den är stympad.

EchonCique

Hero
Dito!

Det är bara ett krux, serien löper över fyra säsonger och har 22 avsnitt per säsong. Vilket blir totalt 88 avsnitt plus miniserien om knappt 4 timmar för att få hela berättelsen framförd.

Men den är värd det. Helt underbart suverän bra serie.

Boboliwsy

Warrior
The Shield

Japp, ganska många avsnitt finns det, säsong 5 är nyss avslutad in da US.
Dock kan jag inte hålla med Balderk om att säsong 1+2 skulle vara bäst, själv tycker jag att serien bara blir bättre och bättre hela tiden (fast slutet på säsong 5 störde mig).

The_Gorger

Hero
Kommer någon ihåg...

... den där serien som gick på svt som handlade om en professor som visste i princip allt? I första avsnittet gick han med i ngn illuminati-förening som styrde världen innifrån. Bland det bästa jag någonsin sett.

Balderk

Swashbuckler
Re: The Shield

Störde mig också på slutet av säsong 5... Men jag håller fast vid att de första två, möjligen tre säsongerna är bäst. Säsong 5 var bättre än säsong 4 dock. Men alla säsonger är riktigt jävla bra, så jag har inget att klaga på egentligen.

Favoritkaraktär då? Själv tycker jag Dutch är jävligt skön...

Eksem

Champion
Re: Det femte hjulet

Vad jag begripit är det produktionssäsongerna och inte sändningssäsongerna som kommit på DVD. Jag har i alla fall sett svenska DVD-utgåvor av Futurama där fyra säsonger innehåller alla avsnitt.

Rävnos

Warrior
utgår från vad jag tittar på när jag äter frukost, då vill jag se roliga och lättsamma serier, ångest skaffar jag under hela dagen så frukosten vill jag kunna avnjuta med humor.

malcolm in the middle - trevlig serie om en dysfunktionell familj, ingen bindning mellan avsnitten så antalet avsnitt spelar ej så stor roll.

Family Guy - Handlar om familjen griffin, finns egentligen inte så jätte mkt att säga, sänds fortfarande men det finns fyra gamla säsonger att titta igenom. strålande roligt.

American dad - strålande tecknadserie av samma skapare som Family guy, handlar om en CIA agent och hans familj, och lite osanolikt en utomjordning som han har räddat från Area 51. Grymt rolig. har hittills bara kommit i 19 avsnitt men sänds fortfarande.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Feuflux Filosoferar

Yepp, skulle åxå säga Scrubs faktsikt.. Är ruggit bra, helt enkelt. :gremgrin:
Har den sortens humor som jag gillar för det mesta.

G

Guest

Guest
Väldigt kort serie men iallafall

Nekojiru Gekijou en serie på nio avsnitt på 6 min vardera om två mordiska katter ritat som en barnserie, det finns även en film som jag kan rekommendera som heter Nekojiru Sou (även kallad cat soup) men den rekomenderar jag inte till frukost, då den är lite hemskare av sig, man förstår inte varför åldersgränsen är på 16 år innan man har sett den.

Sedan är storyn vad jag förstått det mycket om sammhällets problem med rasism våld alkoholism med mera, men serien är väldigt kul, men det kanske bör ses när man svalt den sista tuggan då bland annat ett återkommande ämne är kanibalism.

Det är iallafall en jättekul serie som är skruvad till tusen.

Boboliwsy

Warrior

Heh, ja, Dutch är skön på ett nördigt vis, men jag kan inte låta bli att digga Vic, han är ju så jävla hård :gremsmile:
Jag gillade Shane och Lem också, innan senaste avsnittet iaf... argh!

Balderk

Swashbuckler

Ja, det är klart man gillar Vic. Han är ju hårdast av alla.

Fast man blev nästan lite skrämd av Dutch när han... <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> dödar den där katten för att se om han kan se livet försvinna ur dens ögon. </font></td></tr></table>

Boboliwsy

Warrior

Mmm... han är lite mysko, Dutch, det finns nog en del otäckheter dolda under hans nördiga yta...

Shit, nu börjar det här bli en privat konversation/trådnappning, det kanske inte är så bra?
Du kan ju PM'a mig om du vill snacka vidare om the shield! :gremsmile:

//Boboliwsy - argh!

IYKK

Veteran
Re: Feuflux Filosoferar

Som en av de där fem som nämndes måste jag säga att The Young Ones är bättre i den stilen. Fast ingen av dom är väl så passande som frukostserier?