Nekromanti [SERU2009] Etapp 1: Vision Ide Koncept Synopsis

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Tåget har lämnat stationen och jag hälsar er härmed välkomna till första etappen och vill önska er lycka till.

Kommentarer/tips som rör samtliga deltagare i utmaningen får göras här. Konkreta saker om specifika spel/grupper får finnas någon annanstans.

Deadline
Första etappen sträcker sig från idag till sista februari.

Ditt eget spel
Du skall formulera din vision eller ide för rollspelet du vill göra och presentera den för de andra i din grupp. Det får vara så lite eller mycket som du vill. Men förslag på vad du kanske vill täcka in:

Vad handlar rollspelet om?
Vad gör rollpersonerna?
Vad gör spelarna?
Vad gör spelledaren (om någon)?
Vilken miljö utspelar det sig i?
Vilken sorts regler vill du ha?

Starta en ny tråd här i makarforumet och sätt Subject till "[SERU2009:(ditt gruppnamn)] (Ditt namn)s synopsis" (Klurigt, men om du tvekar vänta en stund så dyker det nog upp exempel).

Andras spel
Förutom arbetet med ditt eget spel SKALL du läsa igenom och kommentera på de andra spelen i din grupp. Genom att kommentera och diskutera de andras spel så uppmuntrar du dem att diskutera och komma med kommentarer på ditt eget.

Kom ihåg att din grupp är de som du först och främst skall hjälpa nu i början, längre fram kommer du att få stifta bekantskap med de andra spelen. Men om du har så mycket energi att du orkar att både skriva eget synopsis OCH kommentera på de andra i din grupp; var så god, kika/kommentera lite i de andra grupperna också.

Resultat
När etappen är slut så bör du ha en prototyp på ditt rollspel klar, så du kan gå till ett speltest med några vänner/bekanta i början på nästa etapp.

Genesis

Ni dés ni maître
Det här kommer ju att bli otroligt rörigt. Eller? Tolv trådar som konstant jobbas i. "Senaste inlägg" kommer att tas över av trådarna, och alla som har makarforumet som favoritforum kommer att få svårt med den funktionen också, om de inte är med i utmaningen.

Eller?

Åtminstone ett separat forum på wrnu tror jag kommer att behövas.

wilper

Jag tror det blir lättare att lobba för ett nytt forum när vi har tagit över senaste trådar. :) Och forumet stöder ju flytt av trådar, så det slutar nog lyckligt.

Dilandau

Myrmidon
Eller så flyttar vi bara skiten till någon wiki el dyl. Genesis har rätt, det här blir sjukt bökigt. Och ganska oartigt.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag vill ju som sagt helst starta en ny tråd varje gång jag har en ny företeelse jag vill diskutera angående mitt system, snarare än att kräma ihop alltihop på en tråd per etapp.

wilper

Nå, klockan tickar. Jag tycker inte att folk skall vänta med att presentera sina tankar tills något bättre system eventuellt har tagits fram.

Genesis

Ni dés ni maître
Absolut inte. Jag är ju den mest högljudde kritikern, och jag är den ende som presenterat tankar än så länge. :gremsmile:

Mogger

Hipsteranka
Det är precis den här typen av eld i röven som jag behöver för att komma vidare. Antagligen kommer jag att använda mig av min blogg istället, för det är därför jag har den.

Det ska bli kul att läsa era andra speltankar m.m.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Ursäkta, jag är inte helt glasklar i huvudet med 38 graders feber och rinnande näsa, men hur vet jag vilken grupp jag har hamnat i? Jag har en del att kasta fram så snart den saken är utredd.

wilper

[SERU2009] Etapp 1: Bara en helg kvar!

Bara en helg kvar nu för att få klart prototypen av era spel. I mars skall vi speltesta!

Själv har jag fått i ordning en prototyp, speltestat men inte uppdaterat prototypen med förändringarna som blev resultatet av speltestet.

Här är en länk till utmaningens olika etapper
https://www.rollspel.nu/threads/45780

G

Guest

Guest
Ber om ursäkt att detta kommer så sent, men jag kan inte vara med pga vad som känns som hundratals omständigheter som tar upp min tid, gör mig okontaktbar etc... nu ska jag montera ner min dator och det lär bli det sista jag ser av internet ur användandesynvinkel på runt en månad till exempel.

Hade jag kommit att tänka på detta tidigare hade jag endok tidigast kunnat meddela detta för två veckor sen...

/Zorbeltuss som imorgon eller övermorgon blir Templar Rymd :gremsmirk:

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: [SERU2009] Etapp 1: Bara en helg kvar!

Jag har protypen klar, har kört en speltestomgång i Kabul och väntar nu på en del kommentarer angående den polerade versionen från bland annat Måns. Illustratörer är aktiverade och jag har sett några förslag på "WF-stilen".

Gothcon kan jag dock inte komma till.