Spelarna tar på sig rollerna som stora krigare som vandrar runt i landet. De vandrar runt av olika anledningar. Någon vill hämnas sin vän, en annan vill bli den bästa krigaren och ytterligare en annan vill finna svaret på den stora gåtan. Detta kommer avspeglas regeltekniskt av att spelarna väljer en drivkraft när dom skapar sin roll. Denna drivkraft ska på något sätt påverka hur spelarna får erfarenhetspoäng och ha en stor inverkan på äventyren genom att de ger spelledaren idéer till äventyr.
Landet är härjat av konflikter och krig. De olika maktfraktionerna slåss om makten. Spelarnas roller är några av dom mytomspunna karaktärer som faktiskt kan sätta ett avtryck i historien. Fyra är ett heligt tal i spelvärlden som är tänkt att gå igen i hela spelet.
Troligtvis blir spelet något man tar fram och kör ett äventyr av ibland. Inget kampanjande och antagligen kommer äventyren gå rätt snabbt men jag kan ha fel.
Miljön är såklart tänkt som japansk fantasy men det var lite tjingat såg jag i en annan tråd så vi får se hur det blir. Kanske blir nordiskt tema på det, där jag dessutom har lite kött på benen. Risken med det är väl kanske att det blir Trudvang av det hela men jag tror det ska gå att undvika. Men hela ideen med elementen är ju väldigt wuxia så ja vi får se helt enkelt.
Maktfraktioner
Kejsaren
Hans vasaller (4 st)
Drakarna (4 st)
Demonerna (4 st)
Folket
Systemet
Är tänkt att vara enkelt att ta till sig och jag baserar det på T6or. Man har fyra egenskaper som i princip bara gäller strid, sen kan man få förmågor utifrån det. Egenskaperna är baserade på de fyra elementen. Det andra som att muta, köpslå och liknande är tänkt att rollspelas fram. Får se om det funkar.
Inspiration
Ninja scroll
Samurai x
Landet är härjat av konflikter och krig. De olika maktfraktionerna slåss om makten. Spelarnas roller är några av dom mytomspunna karaktärer som faktiskt kan sätta ett avtryck i historien. Fyra är ett heligt tal i spelvärlden som är tänkt att gå igen i hela spelet.
Troligtvis blir spelet något man tar fram och kör ett äventyr av ibland. Inget kampanjande och antagligen kommer äventyren gå rätt snabbt men jag kan ha fel.
Miljön är såklart tänkt som japansk fantasy men det var lite tjingat såg jag i en annan tråd så vi får se hur det blir. Kanske blir nordiskt tema på det, där jag dessutom har lite kött på benen. Risken med det är väl kanske att det blir Trudvang av det hela men jag tror det ska gå att undvika. Men hela ideen med elementen är ju väldigt wuxia så ja vi får se helt enkelt.
Maktfraktioner
Kejsaren
Hans vasaller (4 st)
Drakarna (4 st)
Demonerna (4 st)
Folket
Systemet
Är tänkt att vara enkelt att ta till sig och jag baserar det på T6or. Man har fyra egenskaper som i princip bara gäller strid, sen kan man få förmågor utifrån det. Egenskaperna är baserade på de fyra elementen. Det andra som att muta, köpslå och liknande är tänkt att rollspelas fram. Får se om det funkar.
Inspiration
Ninja scroll
Samurai x