Nekromanti [SERU2009:Syd]Lord Hubbas synopsis

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Kanske någon sorts plotsocker (bonus/fate/ödes/hjälte-poäng) som bara är tillgängliga för vissa roller i vissa sammanhang, eller vandrar runt mellan rollerna?

Då får ju spelarna självmant motiv att blanda in sina andra karaktärer rent handfast.

Dimfrost

Special Circumstances
Namn är jättesvårt. Som tur är klarar man sig långt med arbetsnamn, så länge man är helt klar med att det inte ska behållas. Jag tycker alltså att du gott kan vänta med namnfrågan till maj eller så. :gremsmile:

Dimfrost

Special Circumstances
Kanske kopplat till någon sorts anekdotbonus, så att man kan väva in något en av ens andra rollpersoner har gjort i en beskrivning och få en bonus för det? Sammanvävda separata berättelser är awesome. :gremgrin:

Dimfrost

Special Circumstances
Jag tycker konceptet är apballt, speciellt med regelfokuset du har, och ska se till att följa projektet noggrannt. :gremlaugh: Ville bara säga det.

NilsK

Ligist
Kul att du är intresserad, speciellt eftersom Terone är att av två svenska spel som står på inspirationslistan (det andra är föga förvånande Oktoberlandet).

Jag har varit dålig på att skriva här de senaste dagarna då jag försöker få fram grunden till systemet med en gammal hederlig blyertspenna. Ska försöka posta lite imorgon.