G
Guest
Guest
Vad handlar rollspelet om? + Vad gör rollpersonerna?
Vad gör spelarna?
De förändrar världen till vad de vill ha den till, med motstånd av efterkommande.
Vad gör spelledaren?
Presenterar världen och oförutsedda konsekvenser av spelarnas aktioner.
Vilken miljö utspelar det sig i?
Här är jag lite osäker, soloäventyret är 1750någonting, funderar på om det ska vara under napoleonkrigen eller efter.
Vilken sorts regler vill du ha?
Jag tror jag kommer använda min halvfärdiga grund som jag kallar för genvägen (4t6, 9 grundegenskaper och sex biegenskaper förklarar mer senare).
/Zorbeltuss som faktiskt bara av slump hade speglar och 1700tal, som ett av Genesis alternativ.
Spelarna börjar att göra adelsmän och adelsdamer i mitten av 1700talet, sedan spelar de ett snabbt litet solospel som utspelar sig först på en bal på en herrgård när de plötsligt råkar passera genom en spegel, spegelvärlden är lite av en dungeon som jag tidigare beskrivit, med en stor fest i mitten, och ett kaos av gångar, musiken kommer från ingenstans och de festande och dansande är både ansiktslösa och frånvarande om spelarna undersöker dem, i fönstrena är speglar och i spegelramar är fönster.
Beroende hur spelarna agerar under detta soloäventyr får deras karaktärer olika spegelrelaterade verklighetsförändrande magier (dessa magier kommer både vara fördelar och nackdelar), i världen är magi förutom spelarna i början endast skrock och skrönor, men för varje användande av magi finns en risk att en till person blir magiker.
När de vaknar upp från soloäventyret, ligger de vid en krossad spegel, (sammlade eller ej), några år har gått, och spelet tar vid.
Beroende hur spelarna agerar under detta soloäventyr får deras karaktärer olika spegelrelaterade verklighetsförändrande magier (dessa magier kommer både vara fördelar och nackdelar), i världen är magi förutom spelarna i början endast skrock och skrönor, men för varje användande av magi finns en risk att en till person blir magiker.
När de vaknar upp från soloäventyret, ligger de vid en krossad spegel, (sammlade eller ej), några år har gått, och spelet tar vid.
De förändrar världen till vad de vill ha den till, med motstånd av efterkommande.
Vad gör spelledaren?
Presenterar världen och oförutsedda konsekvenser av spelarnas aktioner.
Vilken miljö utspelar det sig i?
Här är jag lite osäker, soloäventyret är 1750någonting, funderar på om det ska vara under napoleonkrigen eller efter.
Vilken sorts regler vill du ha?
Jag tror jag kommer använda min halvfärdiga grund som jag kallar för genvägen (4t6, 9 grundegenskaper och sex biegenskaper förklarar mer senare).
/Zorbeltuss som faktiskt bara av slump hade speglar och 1700tal, som ett av Genesis alternativ.