Nekromanti Servertrubbel

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Servertrubbel
I torsdags var jag tvungen att ta ner servern då någon hade hackat in sig på den och börjat orsaka problem. Vi är nu tillbaka igen, med större hårddisk, nytt operativsystem och uppgraderade programvaror. Det är fortfarande mycket kvar att göra, men de allra viktigaste funktionerna är nu igång.

Det kommer säkerligen bli mindre driftavbrott under de kommande dagarna då jag kommer fortsätta att arbeta med servern. Dessutom finns det säkerligen problem här och där på de siter som drivs på servern... (59 fler tecken)

Gå till artikeln

quisling

Warrior
Angående mycket kvar att göra, Pdf-filerna från julkalendern tycks inte gå att ladda ned. Är det jag eller ett kvardröjande problem?

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Pdf-filerna från julkalendern tycks inte gå att ladda ned. Är det jag eller ett kvardröjande problem?"

Det kan mycket väl ha blivit något knas i och med Stressen<sup>TM</sup>, men om du berättar vilka pdf:er som strular så kan jag kolla om det är något fel.

Johan K

Gammal & dryg
W00t !!

Så jäkla skönt att ni har löst det mestaa & är tillbaka !!
Hoppas attdet går bra att fixa resten åxå !!!

/ Johan K, som bockar & bugar å´det djupaste för det arbete som gjorts för att få igång wrnu igen

Gardener

Champion
Det enda som uppgraderades var en ny hårrdisk, som köpts in för sponsorpengar tidigare. Sen köpte jag iofs två monteringssatser för hårddiskar för 30 spänn styck och fick en hårddiskkabel men det kan jag bjuda på. Resor till och från stockholm likaså, det är inte så farligt dyrt.

Troberg

Sinister eater
Trobergs shoppingtips

Sen köpte jag iofs två monteringssatser för hårddiskar för 30 spänn styck och fick en hårddiskkabel men det kan jag bjuda på.
Ett bra tips med såna småprylar att att gå in i affären, köpa en disk eller något annat lite större och sedan, när man är på väg ut, säga "Javisst ja, jag skulle ju ha en kabel/diskskena/musmatta/tangentbord/whatever också!". Man får dem alltid gratis då, har antagligen blåst datorhandlare på tusentals kronor på det sättet...

Radagast

Swordsman
Visste jag vem som hackat servern, tror inte jag den personen skulle må så bra om han (eller hon) stötte på mig :gremmad:

// Knightlord - WRNU-beroende, eller va?

Jaggernaut

Hero
Re: Servertrubbel (OT)

Visste jag vem som hackat servern, tror inte jag den personen skulle må så bra om han (eller hon) stötte på mig

Nädu, sådana personer har enligt försakat alla sina egna mänskliga rättigheter (från och med nu är denne person laglös i mina ögon och ett lovligt byte för vem som helst).

Kunde inte personen ifråga har hackat någon annan sida som den här (okej det är bara för att jag går där som jag tycker det) eller den här (bara för att de är allmänt sämst på allting)?