Dags för lite trådnekromanti här. När det begav sig för en tid sedan så snöade diskussionen in till 99,9% på benämningen av kraften. Nu tänkte jag höra om någon har någon bra input till punkt 3 ovan:
3. Har någon något bra exempel på rollspel där man använt likartad hård integration av settingskapande företeelse? Tanken är alltså att denna kraft skall genomsyra de flesta aspekter av samhället och på flera olika nivåer. Om man t.ex. ser till de magisystem som finns i de flesta rollspel så känns de oftast som om de klistrats på utanpå en redan existerande värld.
Så; Är det någon som har några bra exempel på spel där settingskapande företeelser har integrerats hårt i en värld?
3. Har någon något bra exempel på rollspel där man använt likartad hård integration av settingskapande företeelse? Tanken är alltså att denna kraft skall genomsyra de flesta aspekter av samhället och på flera olika nivåer. Om man t.ex. ser till de magisystem som finns i de flesta rollspel så känns de oftast som om de klistrats på utanpå en redan existerande värld.
Så; Är det någon som har några bra exempel på spel där settingskapande företeelser har integrerats hårt i en värld?