Setup du inte trodde skulle funka som rollspel?

Khan

Kondottiär
Såatte... Critical Role kör en one shot baserat på DOOM: Eternal.

Jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig att ett FPS baserat på snabba reaktioner, tungt bly och en adrenalinnivå på 118% skulle kunna funka som rollspel, men det verkar ju helt klart flyta.

Har du någon idé om något som du aldrig trodde skulle kunna funka som rollspel som du egentligen är lite sugen på att testa?

Khan

Kondottiär
Björn Wärmedal;n344994 said:
Starship Troopers. Filmen, inte boken.
Jag tror nog det skulle funka bra, åtminstone som one shot. Satir har jag sett göras bra i några scenarion, och det finns gott om militärskjutarspel i rymden man borde kunna planka.

Mogger

Hipsteranka
Vi ägnade nästan ett helt CoC att spela ut en bunt dansbandsmusiker som repade. Efter det tror jag att allt funkar.

Khan

Kondottiär
Måns;n345000 said:
Vi ägnade nästan ett helt CoC att spela ut en bunt dansbandsmusiker som repade. Efter det tror jag att allt funkar.
:D

Jag kräver ett scenario på det här temat till nästa GothCon.

Mogger

Hipsteranka
Khan;n345001 said:
:D

Jag kräver ett scenario på det här temat till nästa GothCon.
Det var ett GC-scenario. Var tänkt som intro men vi tog det lite väl långt... :)

Franz

The force is female
Dadaistisk poesi känns rätt svårt att genomföra som rollspelsscenario

Monokel

Korrektionsglas som fästs framför ena ögat
Franz;n345004 said:
D4D4 - a storytelling game
För att spela krävs en ordbok, två fyrasidiga tärningar och 2-4 spelare.

Spelet spelas utan spelledare i 2T4 scener. Spelarna väljer ett varsitt adjektiv som de ska gestalta. I varje scen tar en av spelarna sig an rollen som Poet. Poeten väljer två sidor i ordboken på måfå. För varje sida slår hon en T4, som visar vilket ord som ska väljas från sidan (om resultatet exempelvis blir 3 så väljs det tredje ordet på sidan). Dessa två ord definierar vad som ska hända i scenen. Spelarna berättar sedan i mun på varandra vad som händer i scenen, med så få ord som möjligt (medan de gestaltar sina adjektiv och väver in scenens två ord). Varje scen ska vara en direkt fortsättning på föregående scen.

Är dock osäker på vad som händer i sista scenen. Förslag?

Björn den gode

Swashbuckler
Franz;n345004 said:
Det fungerade i vart fall väldigt bra som lajv, eh, tror jag i all fall, jag var där på uruppförandet av DaDa Means Nothing av Jon Back. Det kan ha varit briljant det kan ha varit meningslöst, eller både och, det är lite svårt att säga.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Institutionen! Spela professor på en universitetsinstitution. Sprid illvilliga rykten om dina fiender (de andra professorerna), sno (och ligg med!) deras doktorander, överdriv din forskningsoutput och -impact, dumpa din undervisning på andra, skriv osakliga recensioner av böcker du inte har läst, mygla med forskningsdata, stabba de andra professorerna under institutionsrådsmötet, pynta ditt CV med utmärkelser du nätverkat dig till, hota att förstöra lektorernas karriärer om de inte följer dig, sup dig full på konferensresor, och mycket, mycket mer!

Institutionen är ett antagonistisk intrigrollspel som får intrigerna i Vampire att likna ett dagis. Som Fiasko, men alla har IQ 140+, moral som Attillas hunner, och makthunger likt Napoleon!

zonk

muterad
Oregon Trail blandat med Moebius och Metal... eehh nej vänta, UVG är ju en grej. Fan. Eller vänta det är ju asnice.

luddwig

Lawful evil
Jag och min bror gjorde för mååånga år sedan ett rollspel där man spelade medlemmarna i ett rockband. Reglerna innefattade karaktärsskapande, låtskrivande, konserter och studioinspelningar. Jag är väldigt tveksam till att det skulle tilltala någon annan men vi hade skitkul när vi spelade.

God45

#PrayersForBahakan
Dr_Dängrot;n345016 said:
Street fighter och wrestling
Både Street fighter och WWE har officiella rollspel! Street Fighter spelet är gjort av White Wolf!

Dr_Dängrot

Myrmidon
God45;n345017 said:
Både Street fighter och WWE har officiella rollspel! Street Fighter spelet är gjort av White Wolf!
Street fighter visste jag om iom att jag äger det , att WWE gjort ett rollspel visste jag inte om dock har jag spelat nått annat wrestling rollspel . jag trodde dock inte dom skulle funka som koncept innan jag testade att spela dom .