Visst är det så. Men det blir ju fortfarande inaktiv, oavsett vem som skapar problematiken. Vad ska man göra, förbjuda folk från att uttrycka sina åsikter så att ens egna blir framförda mer, eller försöka hitta en annan väg genom?Simon said:Kruxet är att det som gör att debatten ibland kan försvinna i "det är synd om kvinnor, därför ska vi hjälpa dom" är att antifeminister, eller vem som nu argumenterar emot, påstår att det är det som feminismen handlar om och därför envisas med att argumentera emot just det. Alldeles oavsett att feminismen/feministerna gång på gång försöker förklara att det inte alls är det man säger.Paxen said:Nu vet jag inte vad Mikael Johansson egentligen tycker, men jag tycker inte att vi skall helt sluta prata om diskriminering pga kön, och jag tycker inte heller att vi ska sudda ut hela textböcker där dom förklarar genetiska skillnader mellan man och kvinna, det jag menar är att debatten kan lätt ibland försvinna i att "det är synd om kvinnor, därför ska vi hjälpa dom" utan att det händer någonting konkret. Jag tror t.ex. inte att kvinnor har fått större roll bara pga lagar och regler, jag tror att kvinnor har fått större roll genom att jobba för dom. Och det, enligt min mening, är "passivt" i jämförelse.
Jag är inte emot feminismen, men män får intrycket av feminister som "gapiga" av olika anledningar och en är antifeminister, en annan media som vill få publik. Visst är det ett problem, men att bara klaga på vilket mostånd som finns och inte lösa problemet, så kan man fortsätta trycka på en annan väg och se om det kan finnas en lösning där.
Nej, jag säger inte att det är lätt, men om spiken inte vill gå igenom kanske man borde skaffa en slagborr.