Om döda skogen... [OT, förstås]
Jeesus, vad sämst jag är. "Mörka skogen"? Nå, det var ju iofs mååånga år sen jag spelade det, så jag hoppas jag är förlåten...
Nå, när det gällde damerna i det äventyret är ju de så gubbsjukt framställda så det knappt är klokt. ALLA har 18 i karisma, åtminstone har jag för mig det. Kanske inte hon man träffar i värdshuset, men när det gällde de andra så var de bra tramsiga. Överhuvudtaget så är värdet "18" väldigt överrepresenterat i det äventyret. Svarte Riddaren har typ 18 i allt.
Jag har spelat det två gånger, och ena gången lyckades jag dra över varenda brud (till och med hon som har ihop det med kentauren) men sedan kom de på mig med att sol-och-våra och band mig och kastade ner mig från en kulle (precis innan nämnde svarte riddaren kom och red förbi, och gjorde processen kort med mig...) Andra gången var jag själv en tjej, och fick mest mindervärdeskomplex då mina egna grundegenskapsvärden var klart underlägsna slp-ernas. (Spelledaren sa det inte rakt ut, förstås, men förklaringen "wow, alltså, Lalanda ser förvisso bra ut, men HON, hon är helt förtrollande vacker!" räcker för att man ska dra sina egna slutsatser. Jag som ville flörta med männen i äventyrargänget fick finna mig i att hamna på andra plats... Jag hånglade med Filundrik en kväll innan de stack med våra värdesaker... Snacka om dumpning...)
Förresten, är det någon som KLARAT den triologin? Jag har knappt kommit någonstans själv, och när jag spellett det så dör hela spelgruppen mot första fara de rider in i. Måste man ha värsta bofferhjältarna om man ska klara det äventyret?
/Rising