Nekromanti Sex, kropp och kroppsliga uttryck

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Eon Erotica

Tja som manlig sexslav skulle man kanske inte gråta om man hämnade i händerna på en kurvig Mûhadinska med rejäl sexaptit... Likaså skulle kanske inte en kvinnlig sexslav förfäras av att bli köpt av Mûhads svar på Antonio Banderas.

Men om man däremot skulle bli köpt av en sexhungrande 70 årig, överviktig och otvättad ägare så skulle man kankse inte vara lika glad :gremfrown:

Tror faktiskt inte att männens kåthet gentemot kvinnorna skulle hindra dem från att vilja ha sin frihet.

Men men det är bara tankar...

Ymir

Liten kantbaron
Re: Genusvetenskap?

Jag tror också att det är en rätt schysst blandning av sociologi och biologi, vilket också är vad jag kommer försöka ge intryck av i Momolan. Hur man än gör är det någon som misstycker, liksom, så det är bara att följa min egen åsikt, och övertygelse, i frågan.

Lika, men ändå olika, med andra ord. Allt för att Momolan ska bli en trovärdig, intressant, levande, och tankeväckande, kultur.

- Ymir, genusvetenskap; mjae, sunt förnuft; åh ja.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Manligt och kvinnligt?

Tror faktiskt inte att männens kåthet gentemot kvinnorna skulle hindra dem från att vilja ha sin frihet.
Absolut inte, där tror jag inte det skiljer sig mellan manliga och kvinnliga slavar. Ingen tycker väl det är roligt att vara sexslav, även om ägaren är en svartlockig, inoljad broiler-mûhadin i 25-årsåldern.

Nej, vad det handlar om är snarare att män generellt är fysiskt starkare än kvinnor. Om vi nu ska gå in på diskussionen på direkt fikonnivå gör det det lättare för mûhadinska män att kontrollera sina slavinnor, medan de momolanska dominatrixerna ofta tar till ett djupare, och kanske rentav obehagligare, psykologiskt förtryck för att kompensera för sin inte alltid tillräckliga styrka gentemot slaven. Mûhadinerna har inget emot att tukta kämpande slavinnor, medan momolanerna helst bearbetar ned sina slavar grundligt redan från början, och gör dem till underdåniga, patetiska vrak som lyder sina mästarinnor utan att protestera. Sedan kan man gå in på psykologiska aspekter som synen på partnerskap, mäns kontra kvinnors behov/begär av makt och kontroll, etc, men då riskerar den här diskussionen direkt utmynna i forumkrig - åtminstone har det blivit det hittils så fort jag försökt diskutera skillnader mellan könen. Men visst, om folk envisas, så...men kom inte och säg att jag inte varnade er.

Glömmer aldrig Vavva, tex...

- Ymir, otroligt trött på genusvetande rabiatfeminister